سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 90 تیر 15 , ساعت 1:0 عصر

(انسان) در نظری که در مورد نقدی بر سنگسار ثریا گذاشته بودند، اشکالاتی را مطرح کردند که سعی کردم در حد خودم جواب بهشون بدم. و شاید این آخرین پستی باشد که در رابطه با سنگسار می نویسم. چون بیشتر حرفها را در چهار پستی که در این رابطه هست، زده شده است و اشکالات و ... هم در قسمت نظرات، جواب داده شده است.
لطفا به متن ایشان و جواب توجه بفرمایید:

ممنون از وقتی که گذاشتید و به مطالب خیلی خوب جواب دادید.
از آنجایی که مفصل نوشتید، مجبورم مفصل بنویسم: خیلی خوشحال میشم هر جا اشتباهی نوشته ام، بهم گوشزد کنید تا تصحیحش کنم. چون من هم دارم یه مطلب جدید یاد میگیرم.علامه نیستم. استاد هم نیستم. تازه دارم یه چیزهایی یاد می گیرم!
شما فرمودید: (سنگسار یه جور مجازاته که برای کنترل زنها و زنانگی از سوی جامعه مردسالار اختراع شده)
نمی دونم چرا شما اینو می فرمایید؟ در حالیکه این حکم هم مربوط به زنان و هم مربوط به مردان است. و در مورد هر دو مورد هم اجراء می شود. زدن زن طنز
اینکه گفتید: (گول معدود مردهایی هم که سنگسار می کنند نخور) برام خیلی جالبه! شاید می خواهید به این ضرب المثل برسید که: چاه مکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی!!!
اگه مرد سالار ها اختراع کردند، چرا هم برا خودشون گذاشتن و هم برا زنها. می توانستند این حکم را تنها برای زنها بگذارند.
فکر کنم کمی از جانب انصاف به دور رفته اید.
و حتی جالبه بدونید، اجراء سنگسار مرد، سختتر از زن است. چرا که مرد بیشتر داخل زمین می رود و این امکان فرار برای مرد را سخت تر از زن می کند!!! (ترجمه تحریر الوسیله4: 193).
گفتید: (وگرنه چه طور ممکنه یک جایی به مردان مجوز چند تا زن داشتن و بی نهایت صیغه رو بده و از اون ور به زن بگه تحت هر شرایطی با این مرد باید بسازی و بسوزی.)
همون طور که در پست (قابل توجه مردها: هر چه می خواهید زن بگیرید) گفتم، در همان  آیه ای که می گوید: می توانید چهار تا زن بگیرید، گفته است: و اگر نمی توانید بین آنها عدالت بر قرار بکنید، یک همسر انتخاب کنید!
گفتید: (من از تو می پرسم چه کسی می تونه از زنها ریاضتی تا به این حد رو توقع داشته باشه و به مردان مجوز ماجراجوییهای متنوع جنسی بده غیر از یک فرهنگ مردسالار و مرددوست و زن ستیز. البته وفاداری و تعهد خوبه ولی به شرط اینکه از هر دو طرف رعایت بشه نه یکی مجوز همه جور خیانتی(موقت و دایمی)رو داشته باشه و یکی بسوزه و بسازه.)
در مورد ازدواج به حد و حصر در پست (قابل توجه مردها: هر چه میخواهید زن بگیرید) جواب داده شده است.
در مورد اینکه گفتید: (زنش باید بسوزه و بسازه)
یکی از شرائط رجم، در دسترس بودن شوهر برای زن و در دسترس بودن همسر برای مرد است. البته زنا هم کار اشتباهیه. چرا که موجب بر هم خوردن نسل ها می شه. بهترین کار این است که طلاق بگیره!
در مورد اینکه گفتید: (اما در عمل می بینیم مردان مجوز خیانت رو به اشکال محتلف توی جیبشون دارند و زنی که از نظر جنسی یا عاطفی یا حتی هوس همان کار مردان رو می کنه(حتی شاید نه با همان تنوع و تعدد! و به یکی که نیاز جنسی و عاطفیش رو پاسخ بده قانعه!) باید به وحشیانه ترین شکل ممکن حذف بشه. کاری که حتی با جنایتکارترین آدمها هم نمی کنند با زنی که خیانت می کنه انجام بدهند...)
بهتر این است که ما در ابتدا کلام مخالف را بفهمیم، بعد آن را نقد بکنیم. شما به ضروری ترین مطلب توجه نکرده اید. وقتی زنی، با مردی زنا بکند، قطعا مردی که در آن طرف وجود دارد خطاکار است و به علت به خطر انداختن خانواده، مرد و زن زنا کار باید جوابگوی کار خود باشد. بسیاری از مطالبی که شما گفته اید به همین نکته بر می گردد که جزائی که برای زن قائلید برای مرد قائل نیستید!!!  در حالیکه همون اول هم گفتم: شدت عملی که برای مرد هست، برای زن نیست.
در مورد (کاری که با جنایتکارترین آدم ها هم نمی کنند با زنی که خیانت می کنه انجام بدهند) هم مخالفت دارم.
اولا هم با زن و هم با مرد این کار را می کنند. ثانیا: من هم می توانم بگویم: (کسانی که به گمان شما انسانهای سال 2011 هستند، اگر یک جوانی که به علت مسائل مالی و اقتصادی یک کیلوگرم هروئین از افغانستان وارد فرانسه می کند، حکم به حبس ابد می کنند. تنها به خاطر یک کیلو! آن هم قصد بدی نداشته است. تنها می خواسته، مشکل مالی خود را برطرف کند. آیا شما می گویید: این شخص باید از گرسنگی بمیرد؟ چرا نتواند امرار معاش بکند؟ کدام منطقی چنین حکمی می کند؟ حد اقل وقتی می فهمید، به علت مشکلات مالی این کار را کرده است، به او شغلی بدهید. ولی متأسفانه به جای تشویق این فقیر جوان به کارهای خوب، او را محکوم به حبس ابد می کنند. آیا بهتر نیست، به جای حبس ابد به او کاری بدهیم؟؟؟؟!!!! )
شاید بپرسید: ارضاء غریزه غیر شرعی چه مشکلی دارد؟ این با قاچاق مواد مخدر که فرق میکنه. 
در پستهای قبل مفصلا بدان پاسخ داده ام، ولی اگر بخواهم خلاصه بگویم: مردی که نمی داند، کسیکه از همسرش زاییده شده، فرزند اوست یا خیر، آیا می تواند از این فرزند به خوبی مراقبت کند؟ همچنین مشکلات دیگری مثل تزلزل خانواده ها و ... که در پستهای قبل بدان اشاره شد. 
در مورد اینکه چرا زن نمی تواند چند همسر داشته باشد، اینجا پاسخ کافی بدان داده اند.
گفتید: (وقتی زنها خیانت می کنند یعنی اونها هم می تونند هم از نظر جنسی و هم از نظر عاطفی این کار رو انجام بدهند .چون گاهی من می بینم  نگهبانان مردسالاری، برای توجیه کردن "جنایت سنگسار"، می گویند زن و مرد بینشون فرقه و اصلا زنها سیستم خیانت کردن درشون نیست!!! اصلا مگه می تونه کسی انسان باشه و دایما  بین فضیلت و رذیلت انتخاب نکنه؟ اینها اصلا زن رو انسان نمی دونند بلکه یه شی میدونن که کاملا باید منفعل و بدون هیچ انتخابی یه گوشه بشینه تا بشه شی مقدس!)یکی از ما دو نفر نقش اول
ما زن را انسان می دانیم، نه مرد! بعضی از نظریه های فمنیستی رایج در کشور (که خانم تهمینه میلانی نیز از این دسته می باشند)، در حقیقت زن را وقتی زن می دانند که کارهای مردانه بکند (کما اینکه در فیلم یکی از ما دو نفر کاملا مشهود است)، در نظر اینان زنی مقدس است که همانند مرد، کار می کند، به ورزشهای رزمی علاقه مند است و خلاصه احساسات خود را کنار می گذارد و با این غریزه ای که همه بدان اعتراف دارند، مبارزه می کند تا مثل مرد باشد و آن وقت بگوید: من یک انسان هستم! 
در حالیکه ما از نظر روانی تفاوت زن و مرد را می بینیم. فکر می کنم شما مجرد باشید، و الا قطعا به این حرف جواب مثبت می دادید.
هنوز هم می گویم: در ذات زنها خیانت نیست، بلکه این با تبلیغات است که به آنها یاد می دهد، شما می توانید: با دو شوهر ازدواج بکنید.
ممکن است گفته شود: اینها، ناشی از فرهنگ های رایج و حساسیت های محیطی و امور متعارف اجتماعی ایران ماست. اگر این امر رواج یابد، حساسیت ها و ناراحتی ها هم منتفی می شود .
در پاسخ باید گفت : توجه به وضعیت برخی کشورهای غربی( که هیچ حساسیت و دغدغه دینی و عرفی خاصی در بسیاری از این امور نداشته و سال هاست که گروه هایی در این کشورها به طور رسمی و وسیع به روابط آزاد جنسی و سکس گروهی پرداخته ،آن را تبلیغ می نمایند ) نشان می دهد که این گرایش ها هنوز هم نتوانسته موقعیت قابل قبولی در نهاد انسانی پیدا کند حتی در این کشورها هنوز این امور در زمره امور غیر قانونی و نامتعارف شناخته می شود حتی در کشورهایی که ازدواج همجنس رسمی شده ،چند شوهری رسمیت نیافته است!!!
همچنین گفته اید: (شما برید همین زنهایی رو که سنگسار کردند ببینید چه زندگی سختی با شوهرشون داشتند. اغلب از فقیرترین اقشار جامعه بودند و شوهرشون کمترین توجهی به اونها و نیازهاشون نداشته.حتی وقتی ازشون "اقرار می گیرند" که خیانت کردند و مجازتشون رجمه این طفلکها اغلب نمی دونستند رجم یعنی چی؟!!!  ا)
اگر مردی توجهی به خواسته های همسر ندارد، زن می تواند با درخواست از خود مرد یا کسی که مرد به حرف او گوش می دهد، و در صورت عدم توجه آنان، از طریق دادگاه عادل اقدام کند.  فکر کنم همه ی این راهها بهتر از رابطه داشتن با دیگری است.
در ضمن اگر کسی علم به رجم نداشته باشد، هیچ گاه اقرار او پذیرفته نیست، چرا که به امری اقرار کرده است که علم به ماهیت آن نداشته است و هیچ عاقلی بدین امر حکم نمی کند، کما اینکه اسلام هم اقرار کردن به کلماتی که معنای آن کلمات را نمی داند، صحیح نمی داند.
نکته آخر اینکه: همه ی اینها را بگذارید کنار شرائط سخت سنگسار.
حدود الهی در راستای نگه داشتن جامعه و خانواده از فحشاء و از هم پاشیدگی است. و الا موارد حدود بسیار کم می باشد، و اینها تنها مترسکی است که کسی به این اعمال نزدیک نشود، کما اینکه با اجراء نشدن این حدود در کشورهای اروپایی شاهد عادی شدن این مسائل در بین خانواده ها می شویم.

باز هم از حضورتون و نظر مفصلی که دادید تشکر می کنم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
azzahra