سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طمع کشاننده به هلاکت است و نارهاننده ، و ضامنى است حق ضمانت نگزارنده ، و بسا نوشنده که گلویش بگیرد و پیش از سیراب شدن بمیرد ، و ارزش چیزى که بر سر آن همچشمى کنند هر چند بیشتر بود مصیبت از دست دادنش بزرگتر بود ، و آرزوها دیده بصیرت را کور سازد و بخت سوى آن کس که در پى آن نبود تازد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 90 شهریور 19 , ساعت 1:58 صبح

 

المراه ریحانه لیست بقهرمانه

المراه ریحانه لیست بقهرمانه . زن گلی خوشبو است؛ نه یک قهرمان. (امام علی علیه السلام) 

زن گلی خوشبو است که باید آن را ببویید، چرا که روحیه ای لطیف دارد، نه اینکه با آن برخوردی همانند قهرمانانان داشته باشیم، و کارهای زمخت را به او بسپاریم!
و این مهمترین تفاوت بین دیدگاه اسلام و فمنیست در مورد زنان است.
فمنیست می گوید: ما باید در تمامی جنبه های زندگی بین زن و مرد تساوی قائل باشیم. ولی اسلام می گوید: بین زن و مرد تفاوتهای بسیاری وجود دارد، به همین دلیل باید بین زن و مرد قوانین عادلانه بر قرار بکنیم.
اگرچه در دیدگاه اسلام یک زن می تواند همراه پیامبر همانند حضرت خدیجه یا حضرت فاطمه سلام الله علیها باشد. و یا حتی یکی از بزرگترین رهبران یک نهضت باشد، همانند حضرت زینب سلام الله علیها.
بر خلاف دیدگاههای دیگر که ایده آل برای یک زن، مانکن بودن یا ... است!


دوشنبه 90 تیر 20 , ساعت 5:46 عصر

شخصی نقل می کند: مقدس اردبیلی
مرحوم مقدس اردبیلی زنی داشتند که ایشان را دائما میکوبید و به ایشان ناسزا میگفت! آن شخص روزی نزد مقدس رفت و به ایشان گفت: این زن شایسته شما نیست شما با این بزرگی حیف است چنین همسری داشته باشید. طلاقش دهید و راحت شوید.
مقدس اردبیلی فرمود: ادامه مطلب...

چهارشنبه 90 تیر 15 , ساعت 1:0 عصر

(انسان) در نظری که در مورد نقدی بر سنگسار ثریا گذاشته بودند، اشکالاتی را مطرح کردند که سعی کردم در حد خودم جواب بهشون بدم. و شاید این آخرین پستی باشد که در رابطه با سنگسار می نویسم. چون بیشتر حرفها را در چهار پستی که در این رابطه هست، زده شده است و اشکالات و ... هم در قسمت نظرات، جواب داده شده است.
لطفا به متن ایشان و جواب توجه بفرمایید:
ادامه مطلب...

دوشنبه 90 تیر 13 , ساعت 7:28 صبح

یه روز یه دختر کوچولو در آشپزخانه نشسته بود و به مادرش که داشت آشپزی میکرد نگاه میکرد، ناگهان متوجه چند تار موی سفید در بین موهای مادرش شد.
از مادرش پرسید: مامان جون! چرا بعضی از موهات سفیده؟
مادرش گفت: هر وقت تو یه کار بد میکنی و من ناراحت میشم، یکی از موهام سفید میشه.
ادامه مطلب...

پنج شنبه 90 تیر 9 , ساعت 3:51 عصر

زن و مرد جوانی به محله جدیدی اسبا‌ب‌ کشی کردند.
روز بعد، ضمن صرف صبحانه، زن متوجه شد که همسایه‌اش در حال آویزان کردن رخت‌های شسته است و گفت: «لباسها چندان تمیز نیست. انگار نمی داند چه طور لباس بشوید. احتمالا باید پودر لباس‌ شویی بهتری بخرد.»خنده پهن کردن لباس
همسرش نگاهی کرد اما چیزی نگفت.
هربار که زن همسایه لباس‌های شسته‌اش را برای خشک شدن آویزان می‌کرد زن جوان همان حرف را تکرار می‌کرد تا اینکه حدود یک ماه بعد، روزی از دیدن لباس‌های تمیز روی بند رخت تعجب کرد و به همسرش گفت: «یاد گرفته چطور لباس بشوید. مانده‌ام که چه کسی درست لباس شستن را یادش داده!»
ادامه مطلب...

   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
azzahra