سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیانمندترین مردم در معاملت و نومیدترین‏شان در مجاهدت ، مردى است که تن خویش در طلب مال فرسود و تقدیرها با خواست او مساعد نبود ، پس با دریغ از دنیا برون شد و با وبال آن مال روى به آخرت نمود . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 90 خرداد 26 , ساعت 1:32 صبح


مومیایی شدهاپیزود اول: ساعت 00:15 بامداد:
میلیونها نفر نشسته اند و می بینند یک جوان، بر تخت بیمارستان.انواع و اقسام لوله ها به او وصل شده است. پدری غمگین بر سر او ایستاده. دوربین به طرف چشمان پدر می رود. آهنگ غمگینی به همراه نگاه پدر به صدا در می آید. این جوان کیست؟ چه ایده ای در سر دارد؟
گزارشگر می پرسد.


جوان: در حاشیه فینال جام حذفی میان پرسپولیس و ملوان به این حال افتاده است! به علت اعتراض تماشاگران به اشتباهات داوری همه به طرف زمین هجوم آورده اند. مردم دیگر تاب این همه بی قانونی را ندارند. نیروی انتظامی گاز اشک آور زده است و در حین فرار مردم، جوان زیر دست و پا مانده است.
اپیزود دوم: ساعت 20:38 دقیقه است.

ادامه مطلب...

جمعه 90 خرداد 20 , ساعت 12:21 صبح

ببخشید انگار قرار بود زنه کتک بخورهتو یه وبلاگی برنامه قرائت قرآن با ترجمه بود. البته نه همه ی قرآن فقط یه آیه. آیه 34 سوره نساء. این آیه اینه: (الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ (مردان، سرپرست و نگهبان زنانند، بخاطر برتریهایى که خداوند براى بعضى نسبت به بعضى دیگر قرار داده است) وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ (و بخاطر انفاقهایى که از اموالشان (در مورد زنان) مى‏کنند) فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ (و زنان صالح، زنانى هستند که متواضعند، و در غیاب (همسر خود) اسرار و حقوق او را، در مقابل حقوقى که خدا براى آنان قرار داده، حفظ مى‏کنند.) وَاللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ ((و اما) آن دسته از زنان را که از سرکشى و مخالفتشان بیم دارید، پند و اندرز دهید! (و اگر مؤثر واقع نشد،) در بستر از آنها دورى نمایید! و (اگر هیچ راهى جز شدت عمل، براى وادار کردن آنها به انجام وظایفشان نبود،) آنها را بزنید! (اگر چه روایات بسیاری فاضربوهن را به معنای زدنی که در فارسی استفاده می کنند، ترجمه نکرده اند) ) فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلاً إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا (و اگر از شما پیروى کردند، راهى براى تعدى بر آنها نجویید! (بدانید) خداوند، بلند مرتبه و بزرگ است. (و قدرت او، بالاترین قدرتهاست.)

 

جواب در ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
azzahra