درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2      
 
+ بنده خدا 

حديث اولي که نوشتيد صحيح السند، همان حديث معروف علي بن يقطين است که همه جا همين تکه اولش گفته و خوانده ميشود و کسي ادامه آن را نميخواند! ادامه اش جالب است و تاحدي برداشت اوليه را نقض ميکند اما سانسورچيان محترم! صلاح نديده اند ادامه دهند. شايد بتوان گفت بنيانگذار اين سانسور متعارف، مرتضي مطهري بوده در کتاب نظام حقوق زن در اسلام
پاسخ

سلام. تکه ي دوم حديث دارد: (علي بن يقطين مي گويد مي خواهم حکم آن را بدانم، حضرت کاظم (عليه السلام) مي فرمايد [حليت] متعه در کتاب علي (عليه السلام) آمده است. ابن يقطين مي گويد آيا مي توانيم زياد متعه کنيم؟ حضرت (روحي فداه) مي فرمايد آيا خوبي و لذت متعه جز به زياد بودن آن است؟) فکر نکنم برداشت اوليه را نقض بکند. چرا که فکر نکنم حضرت نعوذ بالله منظورشان اين بوده است که: خوب حالا ديگه برو ازدواج موقت بکن!!! از مجموع حديث استفاده مي شود که: (شما که زن داري، کافيته. اما اگر ميخواهي بداني، خوبي متعه به زياد بودن آن است. ) حد اقل چيزي که دارد اين است که: در بعضي جاها متعه داشتن نهي شده است. و به صورت مطلق نيست. در ضمن فکر کنم، در مسائل علمي احترام نسبت به ديگري را حفظ کنيم، نه تنها نشانه ي جادلهم بالتي هي احسن است بلکه انسان را در مقام ضعف نشان نمي دهد. باز هم از جوابي که داديد بسيار ممنون ميشم. و اگر حرفهايم اشتباه بود، ممنون ميشم متذکر بشويد، تا تصحيح بکنم. چون قرار نيست آدم جمع کنيم، قرار است دين را ارائه بدهيم. ان شاء الله
+ م. 
جالب بود!
+ کولي 
بنده با نوع اجراش مخالفم. وگرنه هم دختر هم پسر نياز جنسي دارن و نميشه اين موضوع رو انکار يا حتي محدود کرد.



______????????__________??????
_______???????????_______??????????
_____??????????????____?????????????
_____????????????????_??????????????
_____??????????????????????????????
______?????????????????????????????
_______??????????????????????????
_________??????????????????????
____________?????????????????
______________?????????????
_________________?????????
__________________??????
___________________????
___________________??
__________________??
_________________?
_______________?
____________??
__________???
_________????
_______???????
_______????????
________????????
__________????????
____________???????
_____________??????
_____________?????
____________????
_________????


ســـ ـــ ـــ ـــيـلامـــ عــســيـســمـــ خـوبـيـــ ؟؟

مررررررررســـ ـــــ ـــي که ســـرزدي [قلب]

براي فهم صحيح نظر دين درباره يک موضوع (مثل ازدواج موقت)، لازم است همه احاديث آن موضوع نگريسته شود و سپس از نظر سندي و ... بررسي شود و با استفاده از علم اصول و درايه و ... به واکاوي آنها پرداخته شود و ....
چنانچه در اين زمينه دانش لازم را نداريد، مي‌توانيد اين کار را به مراجع بسپاريد و فتاواي آنان (که از احاديث صحيحه استخراج شده) را چراغ راهتان سازيد.

اما چنانچه از روي کنجکاوي علاقه داريد که احاديث اين موضوع را ببينيد، مي‌توانيد به بيش از 200 حديثي که در باره موضوع ازدواج موقت در جلد 21 وسائل هست مراجعه کنيد. در بين اين احاديث فقط و فقط 5 حديث هست که ممکن است کسي که در دلش مرض و غرضي هست، با ناديده انگاشتن بقيه احاديث آن 5 حديث را مستمسک خود کند تا آنچه مطابق ميلش است، را توجيه کند. اين 5 حديث را در مطلب زير بررسي کرده‌ام که البته کمي تخصصي است:
http://manmote.com/post/70651844
پاسخ

سلام. اتفاقا يکي از مطالبي که مرا به نوشتن اين پست وا داشت خوندن وبلاگ شما بود. وبلاگ خوبي داريد. ان شاء الله که در کارتون موفق باشيد. به هر حال تو اين کار خط شکن ميخاد. ولي نبايد افراط و تفريط کرد. اگر در زماني اهل بيت عصمت و طهارت جهت از بين بردن حرمت قطعي متعه، کلماتي را مي فرمايند، بايد بقيه ي زمانها را هم بررسي کنيم. همان طور که فرموديد: بايد همه روايات بررسي بشوند. در مورد فقط و فقط 5 حديث است، هم بايد بهتون بگم که : خبر واحد، قادر به تخصيص نص قرآن است، چه برسد به خبر متواتر!!!لازم به ذکر است که بنده در حدي بسيار کم، توان مراجعه به روايات و علم رجال و درايه را دارم. در مورد احاديث باب 5 وسائل الشيعه همه ي احاديث را خواندم. خوب بسياري از اين روايات ضعيف بود. وليکن حديث علي بن يقطين صحيحه است. - همانطور که خودتون هم در بحثتون بهش پرداختيد- . اگر تقيه صادر شده است حضرت عليه السلام براي حکم تعليل ذکر نمي فرمودند. همانطور که در احاديثي که تقيه صادر شده است به حد اقل کلام اکتفا مي کنند نه اينکه تعليل براي حکمي که تقيه صادر شده است بيان بفرمايند. اين بحث بحث تخصصيه خودمونه. اگر از باب تعبد و اينکه چرا مراجع به اين روايت فتوا نداده اند و ... وارد بشويد، در اين رابطه ميتوانيد به دست نوشته هاي شهيد مطهري مراجعه بکنيد. و يا به نظريات آيت الله صانعي. به هر حال ايشان زماني به عنوان يکي از علماء مطرح بوده اند. و همين يک مورد براي از بين بردن دليل شما - مراجع بدان فتوا نداده اند- کافي است. خوشحال ميشم نظرتونو بشنوم. موفق باشيد
سلام ممنون که به وب منتقمين سر زدين! ازدواج موقت اگه بخواد به خوبي شناسونده بشه بايد يه سري کاراي توجيهي براي مردم بذارن ! متاسفانه الان اصلا برداشت خوبي از اين مقوله نميشه ! با اين شرايط و باوري که مردم دارن بنده اصلا ازدواج موقت رو صلاح نميدونم ! اين وضعي که تو ازدواج دائم هستش اگه ازدواج موقتي هم بيشتر شناسونده بشه برا بعضيا اصلا خوب نيست!ازدواج موقت خوبه براي کسايي که وقت ازدواجشونه و با چشم باز ميخوان ازدواج کنن نه براي کسايي که به خاطر هوس ميخوان ازدواج کنن !پس خوبه فقط براي عده اي انگشت شمار نه براي همه! ممنون از شما يا علي


salam

man kolan ba ezdevaj movaghat moafegh nistam

in tor fekr mikonam ke hadafe ezdevaj bayad peida kardan kasi bashe ke adamo dark kone va har 2 ba tarze fekrashon va hamrahie ham beham dg komak konan ke...chi begam shoar nashe manzoram ine ke baham be kamal beresan na inke faghat ye seri niazharo raf konan.

hamon niaz haii ke dalil ezdevaj haye movaghate

hamin.

ya ali

پاسخ

و عليک سلام. تنها هدف ازدواج موقت براي رفع نيازهاي جنسي نيست. کما اينکه مي بينيم خيلي از زنان بيوه يا مردان و يا حتي دختر و پسران جوان، نيازهاي روحيشون به جنس مخالف خيلي بيشتر از نياز جنسي اونهاست. ازدواج موقت براي جلوگيري از دوست پسر و دوست دختر بازي و روابط نا مشروع و جلو گيري از فحشاء در جامعه است. ممنون که جواب داديد. ممنون
+ رضا 

سلام از اين که به وبم سر زدي بازم ممنون

ولي اين سوال خيلي سخته من نظر خودمو ميگم

به نظر من ازدواج موقت اصلا معني نداره ازدواج موقت يعني ادم حوس خودشو خالي ميکنه فکر نکنم به نظر اسلام درس باشه بازم من جواب درستي ندارم

پاسخ

و عليک سلام. تنها هدف ازدواج موقت براي رفع نيازهاي جنسي نيست. کما اينکه مي بينيم خيلي از زنان بيوه يا مردان و يا حتي دختر و پسران جوان، نيازهاي روحيشون به جنس مخالف خيلي بيشتر از نياز جنسي اونهاست. ازدواج موقت براي جلوگيري از دوست پسر و دوست دختر بازي (که اکثرا به دنبال پر کردن خلأهاي روحي خود هستند) و روابط نا مشروع و جلو گيري از فحشاء در جامعه است. ممنون که جواب داديد. ممنون
matlabe ghabliyam man ferestadam vali esmam eshtebah neveshtam
age khasti mano be esme tanze tehrani belink
salam
soale sakhti porsidi vali man say mikonam javab bedam
benazare man eshtebahe chon marda faghat donbale khoshozaronian
vali age niyateshon khob bashe va emkane ezdevaj nabashe inkar aliye va baes mishe ham 2nafar beham beresan va ham mortakebe gonah nashan
سلام
با توجه به اينکه خانم " انا" از حس زنانه و مخالفت صحبت کردند،طبعاً من بايد از حس مردانه و موافقت صحبت کنم! اما نه به نظر من قلب انسان (با عقيده ي قلبي و کامل خودم) بدون شک جاي خيلي خيلي مهميه...و جاي خداست و وقتي ما ازدواج ميکنيم اين معني رو نميده که ما قلبمون رو بين خدا و همسرمون تقسيم کرديم ، بلکه يعني ما ميخوايم از يه جزئي که ما رو به خدا نزديک ميکنه ، به کُل برسيم.
و به همين خاطر (اهميت قلب و جايگاهش) من به شدت با ازدواج موقت مخالفم ، چون در صورت ازدواج فرد مکلف ميشه که نيازهاي همسرش رو (احساسي ، عاطفي و...) برطرف کنه که خوب اين يعني بايد به اون عشق بورزه...پس با اين وجود به يه نفر عشق ورزيده و مسلماً قلبش که کاروان سرا نيست! که هر دفعه به يه نفر اتاق بده!
اما خوب هميشه بين راههاي مقابله با يه مشکل و مفسده ، اولويت بندي وجود داره ، که به نظر من اين راه اولويتش اون آخراست!
ببخشيد پرحرفي کردم.
وقت کردي به من سر بزن.
يا علي

سلام . موضوع جالب و در عين حال سنگيني رو انتخاب كردي كه براي پاسخ گويي به اون علم زيادي رو مي طلبه . در ديد من كه زن هستم اولين موضوع مخالفت هست اما اين مخالفت از يك حس زنانه و احساسي نشات گرفته . بايد دقيق شد، در پس تمامي احكام اسلامي و فرامين ائمه اطهار دلايل متقن و محكمي وجود داره كه بايد براي تفسير اونها عالم بود . و اين رو هم نبايد ناديده بگيريم كه در زمانه ما يه سري از احكام برا ساس سليقه افراد تفسير ميشه و شايد با ماهيت اصلي اون فاصله داشته باشه . به هر حال هيچ زني نمي تونه داشتن يه شريك ديگه زن رو در كنارش تحمل كنه . البته نبايد اين رو هم فراموش كرد كه خيلي از مردها تنها براي خوش گذروني خودشون مي رن سراغ مقوله صيغه و هيچ نيت خيري پشت اين كارشون وجود نداره . راست مي گن يه پولي بدن به زنهاي بيوه و بي سرپرست يا دست بچه هاشون رو بگيرن اما اكثر اونها تنها به مسايل ديگه اي فكر مي كنن .نه اين نيات خير .
پاسخ

سلام. ضمن تبريک به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا عليه السلام، ممنون که با اينکه زن هستيد ولي اين نظريه را انتخاب کرديد. معلومه خيلي آدم کار درستي هستي. موفق باشي. التماس دعا.


البته که فرق ميکند

تيتر پست رو که خوندم، مي خواستم چند روايت که تلکيف رو در اين زمينه مشخص ميکنه بنويسم براتون اما ديدم خودتون اونها رو در پاياين پست نوشتيد.

ازدواج موقت، راه حلي است براي بن بستهاي سخت! توصيه و پيشنهاد هميشگي و قطعي شريعت، ازدواج دائم و تشکيل خانواده است نه هرزه گردي و طمّاعي جنسي و تنوع طلبي بيمارگونه با تابلوي دين!

براي افزايش آمار و ارتقاء سطح وبلاگ ها و سايت هاي ايراني با ما همراه شويد .

براي استفاده کامل از تمامي امکانات سايت با عضويت در بيست آمار به جمع ما بپيونديد. .

افتخار بيست آمار خدمات هرچه بهتر به همه ايراني هاي عزيز مي باشد .

نسخه Ultimate Home Basic 9.6.5 ارسال نظر به بلاگفا با سرعت بالا

بي شك تنها نرم افزار ارسال نظر فعال بلاگفا را توليد كرديم
 <      1   2