ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ بنده خدا 

حديث اولي که نوشتيد صحيح السند، همان حديث معروف علي بن يقطين است که همه جا همين تکه اولش گفته و خوانده ميشود و کسي ادامه آن را نميخواند! ادامه اش جالب است و تاحدي برداشت اوليه را نقض ميکند اما سانسورچيان محترم! صلاح نديده اند ادامه دهند. شايد بتوان گفت بنيانگذار اين سانسور متعارف، مرتضي مطهري بوده در کتاب نظام حقوق زن در اسلام
پاسخ

سلام. تکه ي دوم حديث دارد: (علي بن يقطين مي گويد مي خواهم حکم آن را بدانم، حضرت کاظم (عليه السلام) مي فرمايد [حليت] متعه در کتاب علي (عليه السلام) آمده است. ابن يقطين مي گويد آيا مي توانيم زياد متعه کنيم؟ حضرت (روحي فداه) مي فرمايد آيا خوبي و لذت متعه جز به زياد بودن آن است؟) فکر نکنم برداشت اوليه را نقض بکند. چرا که فکر نکنم حضرت نعوذ بالله منظورشان اين بوده است که: خوب حالا ديگه برو ازدواج موقت بکن!!! از مجموع حديث استفاده مي شود که: (شما که زن داري، کافيته. اما اگر ميخواهي بداني، خوبي متعه به زياد بودن آن است. ) حد اقل چيزي که دارد اين است که: در بعضي جاها متعه داشتن نهي شده است. و به صورت مطلق نيست. در ضمن فکر کنم، در مسائل علمي احترام نسبت به ديگري را حفظ کنيم، نه تنها نشانه ي جادلهم بالتي هي احسن است بلکه انسان را در مقام ضعف نشان نمي دهد. باز هم از جوابي که داديد بسيار ممنون ميشم. و اگر حرفهايم اشتباه بود، ممنون ميشم متذکر بشويد، تا تصحيح بکنم. چون قرار نيست آدم جمع کنيم، قرار است دين را ارائه بدهيم. ان شاء الله