سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقصود فرمانبرداری از خدا و شناخت امام است . [امام صادق علیه السلام می فرماید]
 
جمعه 90 مهر 15 , ساعت 10:38 صبح


روزی دخترک از مادرش پرسید: مامان  نژاد انسان ها از کجا اومد؟وَلَن تَسْتَطِیعُواْ أَن تَعْدِلُواْ بَیْنَ النِّسَاء وَلَوْ حَرَصْتُمْ فَلاَ تَمِیلُواْ کُلَّ الْمَیْلِ فَتَذَرُوهَا کَالْمُعَلَّقَةِ  یعنی و شما هر چند هم که حرص بورزید هرگز نمى‏توانید میان زن‏ها (در میل باطنى) عدالت کنید، پس (حد اقل در وظایف ظاهرى) یکسره از یکى از آنها روى نگردانید تا او را همانند زنى بلاتکلیف رها نمایید. مادر جواب داد: خداوند آدم و حوا را خلق کرد. اون ها بچه دار شدند و این جوری نژادانسان ها به وجود اومدند.
دو روز بعد دختر همین سوال رو از پدرش پرسید.
پدرش پاسخ داد: "خیلی سال پیش میمون ها تکامل یافتند و نژاد انسان ها پدید اومد.."
دخترک که گیج شده بود نزد مادرش رفت و گفت:مامان  تو گفتی خدا انسان ها روآفرید ولی بابا میگه انسان ها تکامل یافته ی میمون ها هستند...من که نمی فهمم!
مادرش گفت: عزیز دلم خیلی ساده است. من بهت در مورد خانواده ی خودم گفتم و بابات درمورد خانواده ی خودش!
صبح جمعه بود و داشتم همین طوری وبگردی می کردم. تا به وبلاگها و سایتهایی در مورد ازدواج موقت رسیدم. همه پر بودند از فضایل متعه و ازدواج موقت و ... . شاید توی همشون این حدیثو میتونستی پیدا بکنی.
"راوی می گوید: به امام باقر علیه السّلام عرض کردم آیا کسى که متعه کند بثواب میرسد؟ فرمود: چنانچه قصدش‌ تقرّب به پروردگار متعال باشد و مخالفت با کسانى که آن را انکار دارند پس کلامى نگوید جز اینکه خداوند متعال بدان حسنه‌اى در نامه عملش بنویسد، (منظور همین حرفهای عاشقانه است!) و دست بسوى همسرش نگشاید مگر اینکه خداوند براى او حسنه‌اى ثبت کند، و چون با او نزدیکى کند خداوند تعالى گناهى از او بیامرزد، و چون غسل کند بتعداد هر موئى از بدنش که آب غسل بر آن بگذرد خداوند او را مورد عفو قرار دهد، عرض کردم بعدد هر مو؟ فرمود: آرى بعدد هر مو."
بعضیها هم از مضرات ازدواج موقت نوشته بودند. این یه حکم مرد سالاریه، در اجتماع آثار منفی می گذارد، مردها میخان ... .
دیدم هر دو گروه حرفشون درسته. از یه طرف زن و مرد در یه زمانی هست که نیاز جنسی درشون بیداد می کنه، امکانات ازدواج دائم را هم ندارند. پس باید ... . از طرف دیگر زنهایی که همیشه ترس دارند، شوهرانشان ازدواج موقت بکنند!!!
با خودم گفتم: یعنی اهل بیت وقتی این احکام را وضع می کردند حواسشون به این مطالب نبوده؟
تا به این حدیث بر خوردم که از نظر سند صحیح می باشد: راوی از حضرت امام موسى کاظم راجع به متعه می پرسید. حضرت جواب می دهند: تو را با متعه چه کار. خداوند که تو را از متعه بى‌نیاز کرده است. (یعنی تو که زن داری).
و یا امام موسی بن جعفر علیهما السلام به برخى از شیعیانش نوشتند: اصرارى بر متعه گرفتن نورزید و با اشتغال به ازدواج موقت از خانواده و زن و فرزند خود باز داشته نشوید. – کاری نکنید که – زنان دائمی شما به کفر گرایش پیدا بکنند و از حق بیزاری بجویند، و به آن کس که به متعه فرمان داده است، نفرین کنند و ما اهل بیت را لعنت کنند!!!
خیلی برام جالب بود. یعنی آن زمان هم همین جنگ و جدلها بوده است. فقط جنبش های فمنیستی و ... نبوده است که به زنها این حرفها را بزنند.
حالا نمیدونم نظر شما چیه؟ آیا فکر نمی کنید ازدواج موقتی که ما تو ذهنمون داریم با آن چیزی که اهل بیت علیهم السلام گفته اند فرق می کند؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
azzahra