ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ بنده خدا 

سلام

درخصوص پاسخي که به باريکبين داده‌ايد بر فرض که ادعاي مذکور از حيث تاريخي به اثبات برسد (که بعيد است) نهايتاً خواهيم گفت ظرف تحقق حکم و حالت موضوع، تغيير کرده نه خود موضوع و حکمش.

اگر بنا باشد در پرتو اين نحو تحليلهاي تاريخي و تغيير شرايط، احکام تغيير يابند فردا هم يکي خواهد گفت سفرهاي آن روز با سفرهاي امروز تفاوت فراواني کرده و فناوري‌هاي ترابري موجب تسهيل در سفر شده لذا مسافر آنقدر خسته نمي‌شود که نياز باشد نمازش را شکسته بخواند!

پاسخ شما به چنين ادعايي چيست؟

پاسخ

سلام. قطعا حکمي تغيير پيدا نکرده است. شما بايد پست زمينه ي سوال کننده را هم ببنيد. معمولا سوال کنندگان اين چنين برايشان اين مساله است که: خوب 4 زن يعني دعواي هميشگي بين همه ي اين زنها. يعني هر کدام به نحوي به دنبال حذف ديگري بوده است. يعني محال است اين چهار زن در يک خانه زندگي با صلح و صفا مي کردند. يعني ظلم به يکي از چهار زن. ... . حال چگونه اهلبيت ...؟يعني اگر بخواهيم با دقت سوال ايشان را بررسي کنيم، ايشان به علت عدم شناخت زمان تحقق حکم، اين سوال برايشان پيش آمده است. ميخواهند با جامعه ي امروزي، جامعه زمان اهلبيت عصمت و طهارت را بسنجند. به همين دليل به ايشان توضيح داده شد که: آن زمان و اين زمان فرق مي کند. در آن زمان يک امر طبيعي بوده است. اما نه اينکه الان کسي نمي تواند 4 زن بگيرد. کما اينکه از اين موضوع در پستهاي قبلي و همچنين سوالاتي که در قسمت نظرات شده است، دفاع شده است.