درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2   3      >
 
سلام من از دليل و فلسفه احکام اسلام اطلاع ندارم فقط نظر شخصي خودم رو ميگم.به نظر من تو دين اسلام بين زن و مرد تفاوت زيادي گذاشته شده و حقوق بيشتري براي آقايون قائل شده.بله شما درست ميگيد.يه پسر يا دختر شايد نتونند چند سال صبر کنند تا شرايط ازدواج دائم رو پيدا کنند ولي ما انسانيم و خداوند به ما قدرت کنترل غرايز رو داده.اگه کسي واقعا اراده داشته باشه مي تونه تا رسيدن به شرايط مناسب صبر کنه.بگذريم که اکنون با وجود بيماريهايي نظير ايدز و انواع عفونت ها صيغه بودن و هر لحظه شريک جنسي جديد داشتن ممکنه خطرناک باشه.باز هم تاکيد مي کنم اينه نظر شخصي من بود و ادعايي بر درست بودنش ندارم.
پاسخ

سلام. ممنون که حرفهامونو با هم ديگه ادامه داديد.
به نظر مي رسه آدم منطقي هستيد.
شما دو تا مطلب داشتيد، در مورد ازدواج موقت: ازدواج موقت، با زنا تفاوت دارد. هر لحظه شريک جنسي جديد داشتن، در مساله زنا مطرح است. ولي در ازدواج موقف به علت وجوب عده بر زن (که فکر کنم حدود يک ماه است)، طبيعتا براي زن ارزش يک شب با يک مرد بودن را ندارد. و لذلک معمولا مدت ازدواج موقت طولاني مي باشد.
از طرف ديگر در جامعه اسلامي به علت حيايي که وجود دارد، طبيعتا مرد نمي تواند هر وقت گير کرد، يک انسان جديد پيدا بکند، بلکه اگر يک نفر را پيدا کرد، بايد ... .
البته نظر شخصي شما مورد احترامه. من خودم به علت بيماري هاي فوق الذکر هيچ گاه به طرف اين کار هم نرفتم. ولي بايد حواسمان باشد، ازدواج موقت، ميان يک مرد و زن خراب نيست! بلکه مي تواند بين 2 نفر از يک فاميل، دوست و يا همسايه باشد، تا مشکلات شما هم پيش نيايد.
اما در مورد تفاوت بين زن و مرد:
اگر خلاصه بخواهيم بحث کنيم، نظام اقتصادي اسلامي در مورد زن اين نظريه را دارد:
زن به علت غلبه احساسات بر او و به علت مشکلاتي که در يک هفته از ماه پيدا مي کند، وظيفه درآمد زايي و نفقه را بر او واجب نکرده است. و هر پولي که به دست بياورد، از آن خودش است، ولي مرد بايد هزينه اقتصادي خانواده را بپردازد.
از اين رو ست که به هنگام ارث، در بعضي موارد دو برابر مي گيرد، (اگر چه در بعضي موارد، برابر و در چند مورد حتي کمتر از زن هم ارث مي برد) ولي اين دو برابر مال خود او نيست. بلگه بايد خرج خود و خانواده اش بکند.
در ديه بايد بدانيد، معادل ارزش انسانها نيست، چرا که فرقي بين کشتن يک دانشمند هسته اي و يک شهروند معتاد زنداني وجود ندارد!
بله ديه به علت اين است که وقتي مرد مي ميرد، همسر و فرزندان او سرپرست اقتصادي خود را از دست مي دهند. و لذلک حتي اگر ديه ي مرد دو برابر است، به زن و بچه ي او مي رسد و هيچ سودي براي مردها ندارد! چون مرد مرده است و نمي تواند پول ديه ي خود را بخورد!!!
اگر چه اين امري مسلم بين همه ي ما مسلمانان هست ولي به علت اينکه تبليغات بر عليه اسلام زياد است، و همه جا مي گويند: حقوق آقايون بيشتر است، و فقط حقوق پايمال شده ي زنان گفته مي شود، و از حقوقي که بر عليه مردان هست کسي خبر ندارد، اين گونه حکم مي کند.
گاه برادرانم به هنگام بحث، مي گويند: اي کاش ما هم زن مي شديم! (البته هيچ گاه اين حرف را جلوي خواهرم يا همسرشون نمي گند!!!)
سلام عليكم. نمي دونم متوجه ي مطلبي كه نوشتيد شدم يا نه اما ادم وقتي ازدواج مي كنه همه ي عمرش كلا فقط و فقط بايد به زنش فكر كنه و باي باور كنه كه بهتر از زنش تو دنيا نيست. و فقط زنشه كه مي تونه اون ادم رو خوشبخت كنه. زن و شوهر هميشه بايد نيم من باشن كه وقتي مي خوان تصميمي بگيرن به مشكلي بر نخورند. يك جاهايي مرد بايد كوتاه بياد و يك جاهايي زن بايد كوتاه بياد. ببخشيد اگر نتونستم جوابتون رو بدم.
پاسخ

سلام.
حرفتون را قبول دارم. به همين خاطر آدم عاقل همان زن را نگه مي دارد.
ولي تعدد همسر، يک مساله متفاوت است. در حقيقت دارو است. و آن بعلت تلفات بيشتري است که مردها دارند. و اين به علت تمهيداتي در اسلام قرار داده شده، همانند عدم وجوب کار کردن و ندادن خرجي و ... است.
اگر زني، همسر خود را در جنگ يا ... از دست داد، نمي تواند خود را نگه دارد. هم از نظر جنسي و هم اقتصادي. و مشکلاتي که بعد از جنگ جهاني دوم رخ داد، اتفاق مي افتد. همسران کشته شده گان جنگ، فاحشه مي شدند، تا هر دو جنبه تأمين شود.
ولي در چند همسري اين مشکل حل شده است.
حالا اگر اين دارو را کسي در هنگامي که جامعه، گريبانگير اين مشکلات نيست به کار ببندد، قطعا مريض مي شود (و احتمالا همانگونه که در پست آمده، بدنشان بيرون مي ريزد!!!).
محبت به همسر و مسائلي از اين قبيل که در اسلام آمده است اشاره به همين امر دارد.
جالب است بدانيد در قرآن حدود 28 مرتبه کلمه معروف (به معناي: به نيکي رفتار کردن نسبت به عملي) آمده است که 14 مرتبه ي آن نسبت به زنان سفارش شده است. ولي قول مي دهم شما اين مطلب به گوشتان نخورده است!
البته هيچگاه نميخواهم اين را بگويم که: با چند همسري، در صورت رضايت همسران مطلبي که شما گفتيد (نيم من بودن) از بين مي رود. بلکه حتي در ايران، ازدواج چند همسري يک امر معمول مي باشد و هر دو همسر در کنار هم و در يک خانه، همانند دو خواهر با هم زندگي مي کنند.
+ احمد 
سلام ..به خاطر يزدان جان هم که شده سلام ميکنم تا متنم را بخواند......با تشکر از متنت ..بايد بگويم که ضمن تشکر ......خانواده هايي را سراغ دارم که به علت بالا رفتن سن دخترشان...زن دوم که چه عرض کنم ...حاضرند دخترشان را زن چندم يک مرد کنند اگر قبول نداري سري به چند استان مرزي کشور بزن........
و اما صالح جان ...بعيد مي دانم مرد متاهل باشي....چون معلوم ميشه هنوز تنت به زنان نمک نشناس نخورده!!!! خودت را هلاک زنت هم بکني...باز به عللي که نمدانم يا بدعنقي و بدجنسي ميکنند و يا زبانم لال گول يکي ديگه را ميخورند و خيانت ميکنند.....توصيه ميکنم اينقدر به اخلاق خودت مطمئن نباش و موقع ازدواج شش دنگ حواست جمع باشه....به خدا توکل کن...تازه بازم تنت بلرزه...... ممکنه زنت مثل زن حسن از اب در بياد......
پاسخ

سلام احمد.
عيد مبعثو بهت تبريک مي گم.
زنها نمک نشناس نيستند. اين يک خصيصه در اخلاق آنها ست که به نظر مردها خيلي عجيب است. و آن اين است: (گاهي کلمات معاني واقعي خود را ندارند).
اگر گفت: تو هيچ وقت به من محبت نمي کني، يعني: تو يک بار به من محبت نکرده اي.
به کتاب زنان مريخي و مردهاي ونوسي مراجعه کن.
و اين تفاوتها باعث تفاوت بعضي احکام نسبت به مردهاست.
والله خانم من تو ازدواج کردن با يکي اش هم موندم چه برسد به چهار تا/ اين از اين/ دوما همنطور که خدا در سوره ي نسا گفته مرد چهار تا زن بگيره/ در يک سوره ي ديگه هم که اسمش الان يادم نيست گفته شما را از زنان وسوسه گر که در عقده ها و گره ها مي دمند نهي مي کنم/ سوما ما گوه خورديم در مورد زن نوشتيم / هر کاري دوست داريد بکنيد اصلا شوهر نکنيد بينم کجا را مي خواهيد بگيرد/ به من چي زن آفريده شدي / دست من بوده / دست يکي ديگه بوده/ اگه به من بود مي کردمت مرد/ والله/ حوصله داري.
پاسخ

نميدونم شوخيه يا جدي؟ ولي قطعا شوخيه.
تو يه ضد زن به معناي واقعي هستي.
د آخه اگر اين زنها نبودن، آن موقع بهت مي گفتم.

زن عشق مي كارد و كينه درو مي كند...

ديه اش نصف ديه توست و مجازات زنايش با تو برابر ...

مي تواند تنها يك همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستي ...

براي ازدواجش ، در هر سني ، اجازه ولي لازم است و تو هر زماني بخواهي به لطف قانونگذار ميتواني ازدواج كني ...

در محبسي به نام بكارت زنداني است و تو ...

او كتك مي خورد و تو محاكمه نمي شوي ...

او مي زايد و تو براي فرزندش نام انتخاب مي كني ...

او درد مي كشد و تو نگراني كه كودك دختر نباشد ...

او بي خوابي مي كشد و تو خواب حوريان بهشتي را مي بيني ...

او مادر مي شود و همه جا مي پرسند نام پدر (دکتر علي شريعتي)

پاسخ

سلام. ممنون که اين جملات زيبا را از مرحوم دکتر شريعتي نوشتيد. خداوند روحش را شاد بگرداند.
نميدونم به کدام جواب بدم؟ ولي اکثر اين ها به علت جامعه ي اشتباه ماست.
عشق مي کارد: نمي دونم چرا کينه درو مي کند؟ منظور ايشان چيه؟
ديه نصف: ديه اش نصف است ولي اين نصف مال خود زن است، ولي ديه ي مرد کامل است، ولي اين ديه مال خود مرد و همسر و فرزندانش است. چرا که مرد بايد خرجي همسر خود را بدهد در حاليکه زن نبايد خرجي همسر خود را بدهد. پس زن سود کرده است. بغير از آن، وقتي مرد بميرد، ديه ي دو برابر او به زن به ارث ميرسد، و وقتي زن بميرد، ديه ي نصف او به مرد به ارث مي رسد. يعني در اينجا هم به مرد پول کمتري ميرسد.
اجازه ولي: به علت احساساتي بودن زنان مي باشد. که هيچ کس منکر آن نيست. اما متاسفانه جامعه ي ما به گونه اي شده است که ولي، شرائط جواني و شور و شعف او به جنس مخالف را درک نمي کند. و اين به صورت افراطي زياد شده است.
محبس بکارت: اين را هم جامعه درست کرده است. اتفاقا قانونگذار گفته است: اگر همسرت بکارت نداشت، هيچ کلامي نگو، و کسي را هم خبر دار نکن.
کتک مي خورد: اگر چه اين کار اشتباه است، و الان هم گاها مجازات مي شوند. ولي همه ي مردها مجازات نمي شوند؛ اما اين را در کنار اين قرار بدهيد که چقدر مردها براي راحتي همسر و فرزندان خود، سختي ها و مشقات مي کشند، چقدر سرکوفتها، تحقيرها، زندانها و ... را براي همسرشان مي کشند، و اين را وظيفه خود مي دانند.
درد مي کشد: دختر يا پسر بودن هم مال اشتباه جامعه است، که الان در بعضي خانواده ها رفع شده است. اگر چه متاسفانه در بعضي خانواده ها هست.
بي خوابي مي کشد: اين را هم نفهميدم. خيلي مردها هم به خاطر مشکلات اقتصادي و ... که دارند خواب نمي روند در حاليکه همسر آنها در خواب خوش حوريان بهشتي (يا ... ) مي بيند.
مادر مي شود: اين نوعي احترام به مادر است که نام او به علت حرمتي و احترامي که دارد، در هر جايي گفته نمي شود. کما اينکه در عرف ما امري طبيعي است. مثلا نام خواهر گفته نمي شود، نوعي احترام به خواهر است نه اينکه در مقام بي احترامي باشيم!
سلام دوست عزيز"
قبل از هر چيزي بايد عرض كنم با كسانيكه در جمعي وارد ميشوند و بدون سلام گفتن دهنشون رو باز ميكنن مطالبم رو نخونن بهتره"
اما در مورد سيغه: بطور كلي بنده با سيغه موافقم در صورتيكه بايد ديد قران در چه قرني نازل شد خودمون رو بهمون دوران ببريم وقتي جنگهاي تن بتن روي ميداد زنها ميبايست زير چتري بنام شوهر قرار ميگرفتند تا در امان باشند" پس موافقتم در اون موارد بجا و منطقي بوده" اما در اين دوران بايد مردم را به دو گروه تقسيم كرد" يك" گروهي كه دوست عزيزمان فرموده بود زن بدليل مريض بودن يا سرد بودن و يا بيماريهاي سعب العلاج بايد تسليم شود كه شوهرش زن ديگري را اختيار كند" اما براي جواب گروه دوم" من نميگويم كه همش از روي هوس ميباشد كه زن دوم اختيار ميكنند بلكه يك حرف بيش نخواهم زد و ان اينست: امروزه كسيكه مرد و زنها را بعقد هم در مي اورند اگر راضي شدند مادر يا خواهر و يا دختر خود را بعنوان زن دوم ديگري به مردهايي كه حتي زنهايشان مريض ميباشد بدهند من سيغه را ميپذيرم و الا هرگز اينكار را نخواهم پذيرفت چرا كه يك انسان فقط يك قلب دارد و درون قلبش ميتواند يك عشق جاي بگيرد نه بيشتر" اگر ميبيني براي شكستن هوسشان دست به قران ميبرند باور نكنيد انها كساني هستند كه قران را براي ابزار بودن ميخوانند نه باور داشتن.
بقيه دوستان نيز ادب را ياد بگيرند وقتي وارد وبلاگي ميشوند بعد از سلام كردن نظرشان را بيان بفرمايند كسيكه اين رسم و ايين را رعايت نميكند خواهش ميكنم دم از قران نزند...فداتون...باباي
همچين ميگين آدماي خوبي بودن بعدا بد شدن . . . يعني بعد از همبستري با حسن بد شدن ؟؟؟
بابا والا يارو شوهرش كراكيه باز دلش نمياد اذيتش كنه چه برسه به كشتن !!!!!!
اصلا اگه ازدواج بر حسب انتقال احساسات منطقي صورت بگيره محاله ممكنه يك چنين جنايتي رو زن انجام بده. اصولا زنها به كوچكترين محبتها از طرف شوهرشون وابسته ميشن.
البته مورد آقاحسن فرق ميكرده . آقا حسن طبق روايت شيعيان بيست و چهار تايي بچه داشته كه كلا نشان از اشتهاي ايشون بوده. با اين وجود فرصتي براي كانون گرم خانواده و تربيت و كوفت و زهر مار باقي نمي مونه .حالا تعداد همسران بماند . . . . تازه كنيزان نيز كه جاي خود داشته اند.
پاسخ

سلام.
فکر کنم اگر به اعتقادات همديگر احترام بگذاريم، بهتر بشود حرف زد.
حالا من کاري ندارم، يه نفر ديگه به اعتقاد شما احترام نمي گذارد، ولي اگر من اين کار را کردم، بفرماييد، تا اشتباهمو درست کنم.
علت زياد فرزند داشتن اهلبيت، نگه داشتن نسل پيامبر بوده است. همچنين تعدد همسر در آن زمان امري طبيعي بوده است. اگر قرار بود، هر کس به علت ازدواج با همسر دوم يا سوم، کشته شود، نبايد مردي در آن زمان وجود داشته باشد!!! و يا حد اقل اين امري شايع بود، چرا که اکثر مردم بع علت مسائلي آن زمان - که در بعضي کامنتها اشاره شد- ، چند همسر داشته اند.

سلام.ممنونم که سر زدي و نظر منو خواستي.

قبل از اين که نظرمو عرض کنم يه سوال از شما دارم.

آيا شکار حيوانات حلال گوشت کار خوبي هست ؟ با اين که اشکالي نداره؟ به نظر من براي يک انساني که معاش زندگي اش بر اساس شکار تامين ميشه اشکالي نداره ولي انساني که نيازمند نيست و زندگي اش از راه شکار تامين نميشه کراهت شديد داره و بايد مطمئن باشه که چوب ميخوره .

در مورد همسر هم همين طوره . يعني اين که داشتن همسر موقت و يا حتي دائم بايد بر اساس نياز باشه . اگر نياز داشته باشه ميتونه صد همسر هم بگيره و اگر ملاک ازدواج موقت او دل خودش باشه اشکال داره .چون خدا را در اين امر بر خود مقدم کرده . در مورد همسر موقت تا اونجا که من ميدونم عدالت شرط نيست . چون اصلا نميشه عدالت رو براي مثلا 10 زن برقرار کرد. ولي در مورد زن عقدي عدالت شرط است .

در گرفتن چهار همسر عقدي بايد بر اساس نياز و به شرط عدالت اقدام کرد .

پاسخ

سلام. بر شما.
معلوم است اطلاعات خوبي در اين رابطه داريد، که ازتون استفاده مي کنم.
عدم لزوم عدالت بين همسران موقت، را جايي نديده ام، ولي مي دانم که نبايد مدت زيادي با آنان عمل زناشويي ترک بشود. معلوم مي شود بايد يک سري حقوقي داشته باشند. که فکر نکنم در اين زمان با تعداد زيادي همسر موقت بتوان اين کار را کرد!
نه اين درست نيست زن يك وسيله مثل اسباب بازي نيست كه هي يكي ديگه بخري مشكلي داري؟ طلاقش بده بعد برو ازدواج كن. يعني چي؟ زن كه نمي تونه طلاق بگيره من نمي دونم چرا قانون اساسي ايران از زنان حمايت نمي كنه ؟چرا فقط شعار برابري حقوق هست و عملش نيست
پاسخ

سوالتون خيلي کلي است و به پاسخي در شأن سوالتون نياز داره.
هر چند گرايشات افراطى به تساوى حقوقى زن و مرد از يك سو، ظلم تاريخى وارد بر زنان از سوى ديگر، ممكن است سخن گفتن از تفاوت هاى زن و مرد را با مشكل و قضاوت پيشينى منفى روبرو سازد،
اما حقيقت اين است که بين زن و مرد تفاوت محسوسي هست. و نمي شود منکر اين تفاوت شد. همانند بيشتر احساسي بودن زنها.
در صورت عدم توافق زن و مرد بر ادامه ازدواج سه راه حل ميشود داد: 1- بسوزيد و بسازيد. (طبيعتا اين راه که مسيحيان و يهوديان بدان معتقدند راه عاقلانه اي نيست.) 2- ميتوانيد از هم طلاق بگيريد و اين طلاق به هر يک از مرد و زن داده بشود. (به علت اينکه خانم ها بيشتر به احساسات خود در هنگام تصميم گيري نگاه مي کنند، و اين تنها به تزلزل خانواده ها مي انجامد. ) 3- تنها يک راه مي ماند و آن دادن طلاق به دست مرد است.
حال جاي دو سوال باقيست: 1- اگر خواست زن در رابطه با طلاق منطقي بود چکار مي تواند انجام دهد؟ آيا بايد بسوزد و بسازد.
2- اگر مرد بخواهد بيخودي زن را طلاق دهد، و زن را به قول بهاره خانم بازيچه قرار دهد چه بايد کرد؟
در مورد سوال دوم: مهندسي دين به گونه اي است که مرد اين کار را انجام نميدهد. از جمله بازدارنده ها مي توان به اين موارد اشاره کرد: 1- مهريه. 2- مرد در استفاده از اختيار
طلاق مطلق العنان نيست بلكه بايد با رعايت عدالت و حفظ حقوق زن- حتى پس از جدايى و طلاق- از اين اختيار استفاده كند. و ضمانت اجرايي آن گواه گرفتن دو مرد عادل است. که بايد تمام حقوق زن به صورت مستوفي پرداخت بشود. 3 - اگر مردي با چند همسر ازدواج کرد، و ازدواج موفقي نداشت طبعا زني با او ازدواج نمي کند و اين دمدمي مزاجي را از او خواهد گرفت.
اما جواب سوال اول: اگر زن خواست طلاق بگيرد: زن مى
تواند در هنگام وقوع عقد ازدواج به صورت شرط ضمن عقد اين حق و اختيار را به صورت وكالتى به خود منتقل كند تا بتواند- مثلاا- در صورتى كه شوهر او معتاد يا بيمار لاعلاج شد خود را رها سازد. افزون بر آنچه گفته شد اگر در زندگى خانوادگى مردى به همسر خود ستم كند و نه حاضر و يا قادر به اصلاح رفتار خويش باشد و نه حاضر به طلاق در اين صورت زن مى تواند به دادگاه اسلامى مراجعه كند تا قاضى حتى على رغم مخالفت مرد، زن را طلاق داده و او را آزاد نمايد. (بعضي مطالب از نرم افزار پرسمان گرفته شده است.)
باز هم از بهاره (طبعا بهاره خانم) تشکر مي کنم. به خاطر اينکه وقت گذاشتيد و مطلبو خونديد و هم نظر خودتونو گفتيد. و هم اينکه اين جواب مفصل را خونديد. بابت طولاني شدن جواب هم معذرت ميخواهم.
+ احمد 
دوستان عزيز راه حل شما در مورد ليست مشکلات زير که من در بين اقوام و دوستانم ديده ام را بگوييد چيست؟
1- زنش مبتلا به سرطان است و طول عمرش هم معلوم نيست ..دکتر زناشويي را ممنوع کرده است.....راه حل : تحمل و نتيجه عصبيت...زنا....صيغه...استمناو......نمي دانم...
2-همسر بر اثر سانحه قطع نخاع شده و حتي کارهاي خود را هم نمي تواند انجام دهد....البته جدايي نوعي نامردي است ولي براي معضل غريضه چه کند......
3- همسر سرد مزاج که با مشاوره روانشناسي هم مشکلشان حل نشد......
زنان در اين موارد ميتوانند درخواست طلاق دهند.........من نامردي نمي کنم و طلاق نمي دهم....مشکلم را چگونه حل کنم.....زنا کنم که مرد متاهل را چون زن سنگسار ميکنند....صيغه و دو همسري را هم که شما و خانمم منع ميکند.....من چه کنم ......مخفيلانه خلاف کنم بهتر نيست؟ 4 تا شاهد هم نيست که مشکلي داشته باشم....اگر راه بهتري سراغ داريد....بسم الله......
پاسخ

سلام.
ممنون از توضيحي که داديد.
تازه در اسلام علاوه بر همسر، و زن صيغه اي يك اصطلاح فجيع به نام كنيز وجود داره كه چيزي جز برده نيست. كنيز بر مرد خانه حلاله. هر وقت خواست بك. . .
فكر كردي چرا يك امام توسط زنش بايد كشته شه؟ پس اين همه فرايض اخلاقي در مورد نحوه انتخاب همسر (كه بعدها از كتب يونانيان و ايرانيان دزديند و در كتب ائمه چاپ كردند) رو چرا خودشون انجام ندادند؟
يك زن چقدر بايد نابكار باشه كه همسرشو بكشه؟؟؟ بله اين زن بردست و روزي انتقام خودش رو گرفته . . .
پاسخ

ممنون از اينکه دوباره سر زديد.
جالبه بدونيد، به اعتراف خود جعده، همسر امام حسن عليه السلام، با اينکه از حضرت فرزندي به دنيا نمي آورد، برخورد حضرت با او مناسب بود و از اين جهت مشکلي نبوده. ولي به درخواست پدرش و به علت اينکه به همسري يزيد بن معاويه (وليعهد) در بيايد.
جالبه بدونيد، اينها آدمهاي خوبي بودند، ولي بعد عوض مي شدند.
مثل خيلي از ما ها که يک زماني آدم خوبي بوديم، ولي حالا فرق کرديم.
سلام . ممنون كه سر زدين.
از اينكه فحش زياد ميدم، اينم خودش يه مبارزست. بهتر از كارهاي تروريستي مثل محمد خياباني و بخارايي و . . . هستش.
راه شيعه و اون مطالب هم مصداق پيتزاي قرمه سبزي هستش.
اما در مورد اين مطلب شما :
كلا اين آيه از قرآن شر و ور گفته . اگه شما چهارتا زن گرفتين هرچقدر هم كه زور زدين آيا مي تونيد در مورد عواطف و احساساتشون عدالت رو رعايت كنيد. اصلا شما زني پيدا مي كنيد حاضر بشه سرش زن بيارين؟؟؟؟؟
اصلا تعريف عدالت چيه؟؟؟؟؟؟؟ اين آيه نشون ميده كه تو اسلام تعريفي از عدالت وجود نداره. تعصب به خرج نده يه كم فكر كن . . . فقط فكر
پاسخ

ضمن تشکر از وقتي که گذاشتيد،
منظور از عدالت در اين آيه، عدالت در عواطف و احساسات نيست. تعصبي نيست. يه کلامي است که همه تو کفش مونده اند.
شما که مي گوييد: (هرچقدر هم كه زور زدين آيا مي تونيد در مورد عواطف و احساساتشون عدالت رو رعايت كنيد.) خوب قرآن هم همين را مي گويد: در همون سوره نساء آيه 129 مي فرمايد:
وَلَن تَسْتَطِيعُواْ أَن تَعْدِلُواْ بَيْنَ النِّسَاء وَلَوْ حَرَصْتُمْ فَلاَ تَمِيلُواْ كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوهَا كَالْمُعَلَّقَةِ وَإِن تُصْلِحُواْ وَتَتَّقُواْ فَإِنَّ اللّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا
(ترجمه: و هرگز نميتوانيد (از نظر محبت قلبي) در ميان زنان، عدالت كنيد، هر چند كوشش نمائيد، ولي به كلي تمايل خود را متوجه يكطرف نسازيد كه ديگري را به صورت بلا تكليف در آوريد، و اگر راه اصلاح و پرهيزگاري پيش گيريد، خداوند آمرزنده و مهربان است)
منظور از عدالتي که تو پست آمده، عدالت در نفقه و ... است.
ولي اين عدالت عدالت در محبت است. (کما اينکه هم از ظاهر آيه دوم همين را نشان مي دهد و در اين رابطه روايتي از اهلبيت عليهم السلام وجود داره).
باز هم ممنون.
بابت پيتزاي قرمه سبزي هم ممنون!


سلام دوست عزيز

اميد وارم خوب باشيد

اول نظر خدا و پيامبر

کسي که وضع ماليش خوب باشه و مي تواند چهر زن رو اداره کنه اشکال نداره بگيره اما به شرطي که

بدونه حق و حقوق چهاز زنش رو به صورت مساوي بده

و چهار زنش ازش راضي باشن

در مورد صيغه دختر که اجازه صيغه رو نداره

اما مرد با کسي صيغه مي کنه که اولا زن بيوه باشه بعد به ميل دو طرف باشه

يعني هم مرد هم زن

دوما ميرون عقد ميکنه

که همين عقد شرايط خواست خودش را داره

و اين را هم نه من نه شما نه هيچ کس ديگه نمي داوند منع کند

چون خدا وند اين کار را حلال کرده است

يا حق

پاسخ

بر شما هم سلام.
ممنون از جوابي که داديد.

سلام...

مرسي که سر مي زنيد...
چرا توهين دوست عزيز؟

اين مسئله صرفا اتفاقي بوده که در بخش اطفال رخ داده...و بازيگر اين نقش بچه اي که با فهم کوکانه اش واقعيت درونش رو به زبان آورده...هنوز هم منظور شما رو متوجه نشدم...

پاسخ

نميدونم. اگر شما اين رو توهين نميدونيد، شايد من کمي حساسيت دارم. واقعا مي گم. شايد من کمي حساس باشم.
خوب فکر ميکنم با شخصيتي که در من شناختي بتوني حدس بزني نظرم چيه ...تشکر که اومدي....من کي ام که نظر بدم....
 <      1   2   3      >