ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

سلام مجدد!

يادم رفت بگويم که من مطلبي را که آقاي محمدحسن عباسي در

وبلاگ احياي تفکر شيعي قرار داده و با استناد به آيات قران سنگسار

را رد کرده است مستندتر و قابل قبول تر مي دانم تا بناي رفيعي را که

شما و امثال شما برپايه روايات ساخته ايد!

بناي رفيع شما عنقريب است که بواسطه روشن شدن حقايقي

که ساحت اسلام راستين را از اينگونه انحرافات تاريخي مبري

مي سازد، فرو بريزد!

به اميد آن روز!

پاسخ

همچنين سلامي دوباره به شما.
همه ي احکام الهي در قرآن نيامده است. و اين امري طبيعي است. قرآن کتاب هدايت است. نه کتاب احکام.
اما همين قرآن گفته است: ما آتاکم الرسول فخذوه و ما نهاکم عنه فانتهوا. يعني هر آنچه پيامبر اکرم فرمودند، عمل کنيد و از هر چه نهي کرد، دوري کنيد.
يکي از اين اوامر سنگسار است.
همچنين لازم به ذکر است، اين بناء رفيع، هميشه مورد صدمه واقع ميشده و اين تازگي ندارد. در همه ي زمانها متفکران و منتقدان بسياري بر عليه اسلام مي نوشتند. ولي هيچ گاه فرو نريخت. چون ديري نمي پايد که غرب به علت مشکلاتي که الآن در رابطه با ازدواج و ازدياد نسل و ... پيدا کرده است، راه خود را عوض کند.
ممنون از بحثي که مي کنيد.

سلام!

اولاً که من نمي دونم اين ليست دراز شما چيه!

و نمي خواهم نيز بدانم چون صحت و سقم آن برايم روشن نيست

و روشن هم نمي شود.

ثانياً اون شرايطي که شما ادعا مي کنيد در موردش حکم سنگسار

جاري ميشه مثل شهادت چهارنفر عادل، اصلاً نشدنيه! مگر اينکه توي

سکس پارتي رخ بده که اونجا هم جاي آدم عادل نيست!

در مورد چهاربار اقرار هم، طرف بايد ديوانه باشد که با توجه به شدت

چنين عملي چهاربار اقرار کند در صورتي که مثلاً توبه هم، به عنوان

راهي پيش پاي اوست و اگر با چنين احوالي اقرار کرد مطمئن باشيد

طرف ديوانه است و ديوانه حکم سنگسار ندارد بايد به مراکز روان

درماني و يا تيمارستان فرستاده شود(اين انساني تر است)

حال من مانده ام چنين حکمي با چنين تبصره هايي که خودتان عنوان

مي کنيد که ندرتاً رخ مي دهد و به نظر من نشدني است چطور در

اين مملکت به شدت اسلامي!!! اينقدر موارد اجرا دارد؟!

پاسخ

بر شما هم سلام و درود!
موارد سنگسار در ايران بسيار کم مي باشد. اگر چه تبليغات براي هر سنگساري، بسيار زياد مي باشد.
و علت مواردي که اتفاق مي افتد، متولد شدن فرزند است، و يا يک جرم ديگري اتفاق مي افتد که زنا کار اعتراف به زناي خود مي کند.
ثانيا واقعا فقط در اکس پارتي ها اتفاق مي افتد! خداوند با اين حدود مي خواهد اين عمل شنيع در سطح جامعه عمومي نشود. کما اينکه اهلبيت هم همين را علت وضع حدود (شلاق يا سنگسار) مي دانند.
ضمنا آن ليست دراز هم ليست خريدمه! احتمال مي دادم شما به عربي تسلط داريد و توان مراجعه به منابع را داريد. حالا اگر يه روزي يه کسي که متخصصه و گفت: سنگسار نيست، ازش بپرس اين آدرسها چيه!
خوب شما اول جواب بديد که مرد هستيد يا زن ؟
بعد من جواب شما رو مي دم درباره چند همسري
+ 000 
سلام. به نظر شما سنگسار بدتره يا حبس ابد؟! خوب درموردش فکر کن!!
پاسخ

ممنون از وقتي که براي خوندن وبلاگ و نظر دهي کرديد.
اما من که نگفتم: حرف من اين نبود که حبس ابد بدتره.
حرفم اين بود که: همه ي عقلاء مي گويند: بايد مجرم را مجازات کرد. حبس ابد هم يکي از اين مجازات سنگين است.
بعد هم حبس ابد نکشيدي، اگر مثل من کشيده بودي، حرف من را تآييد مي کردي!!!
باز هم ممنون

يه مطلبي نظرم روجلب کرد.اينکه قوانين قرآن واسه 1400 سال پيش و ما نبايد استفاده کنيم تو اين دوران.ببخشيد ولي شما از رو چه حساب و کتابي اين حرف رو ميزنيد:

تمام دنيا الان به اين نتيجه رسيده که اگر علم ميخواد بايد به قران رجوع کنه.

اگه حکمي ميخواد بايد به قرآن رجوع کنه.

به نظرشما چرا صهيونيسم مياد تو کليسا قرآن ميسوزونه: چون ميدونه که داره نابود ميشه.

خدا بيامرزه آيت الله مجتهدي اين استاد اخلاق که نعمت بزرگي برا ما بود و رفت.ايشون ميفرمايند يه روزي يه مريضي پيدا کردم که تمام دکترها گفتند که خوب نميشي.اومدم تو خونه يه سوره يا آيه اي بود که خوندم يا نوشتم روکاغذ فردا صبح که رفتم دکتر مريضيم برطرف شده بود.

اونوقط شما ميگي قرآن واسه 1400 سال پيشه.ما 1 آيت الکرسي ميخونيم تمام مال و جانمون در امان ميمونه.

بعدش فيلم سنگسار ثريا هيچ سنديتي نداره و واقعي نيست.


سلام.اونطر که بنده متوجه شدم بحث اصلي زنا و حکم زنا بوده.

من نظرم رو با 1 داستان شروع ميکنم:روزي مردي اومد خدمت رسول خدا و به پيامبر گفت.يا رسول الله دو نفر دارن عمل زنا انجام ميدهند.پيامبر به آقام علي فرمود برو ببين قضيه چيه.آقا رفتند و تا به محل رسيدند صرفه کردند تا آن دونفر خودشان را جمع و جور کنند.بعد که آقا وارد شدن ديدند دو نفر(زن و مرد) دارن با هم صحبت ميکنند.آقا خدمت پيامبر رسيدند و داستان رو شرح دادند.

يا در جاي ديگر اميرالمومنين علي ع ميفرمايد هرگاه کسي را در حال گناه ديدي فردا آن را به چشم گناه کار نبين شايد نماز صبح توبه کرده باشه و پاک شده باشد.

برو به اين آدرس www.haghaniyat.parsiblog.com
يک مطلب در مورد رجم تو صفحه اولش هست اونو بخون
پاسخ

مطلبتون در مورد عدم وجود روايت و آيه در رابطه با رجم بود.
روايات زير بر اصل وجود رجم دلالت دارد:
سلام آدرس روايات رجم بدين شرح است:
تهذيب الأحكام؛ ج‌6، ص: 264؛ 91 باب البينات ؛
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 4؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 5؛ 1 باب حدود الزنى ؛
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 5؛ 1 باب حدود الزنى ؛
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 6؛ 1 باب حدود الزنى ؛
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 6؛ 1 باب حدود الزنى ؛
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 15؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 16؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 18؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 19؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 19؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 21؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 29؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 34؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 35؛ 1 باب حدود الزنى
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 54؛ 2 باب الحدود في اللواط ؛
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 55؛ 2 باب الحدود في اللواط ؛
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 63؛ 4 باب الحد في نكاح البهائم و نكاح الأموات و الاستمناء بالأيدي ؛
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 113؛ 8 باب الحد في السرقة و الخيانة و الخلسة و نبش القبور و الخنق و الفساد في الأرضين ؛
تهذيب الأحكام؛ ج‌10، ص: 116؛ 8 باب الحد في السرقة و الخيانة و الخلسة و نبش القبور و الخنق و الفساد في الأرضين ؛
(و اين تنها روايات رجم در تهذيب الاحکام است) طبيعتا بعضي روايات تکراري مي باشند. ولي فکر کنم به علت رسيدن اين روايات به تواتر معنوي حتي نياز به بررسي سندي هم نداشته باشد.
اگر تواتر معنوي آن را قبول نداريد، لطفمرجعي براي توضيح ضعف سندي اين روايات بيان بفرماييد.


سلام و خسته نباشيد.از اينکه موضوع بسيار جالبي را در وبلاگت مطرح نمودي ممنونم واقعا مطالبت عالي و به جاست.

از بازديد شما سپاسگزارم.

+ hediye 
فقط تاسف و ديگر هيچ..........
+ hediye 
فقط ميشه تاسف خورد..........