سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن کس که بی دانش دست به کاری زند بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 90 تیر 7 , ساعت 1:46 صبح

دستبند و زندان

بهار در نظری که در مورد (نقدی بر سنگسار ثریا) داده بودند، چند تا ایراد داشتند، که ایرادات خوبی بود. حیف بود که حرف ایشون را تنها در قسمت نظریات جواب بدهم.
البته قبل از بررسی حرف ایشون، لازمه به جهت خوندن مطلب و نظر دادنشون، تشکر بکنم. 
شما مطلبتون را این طور آغاز کردید که: (اونی که نوشته بودی (با اجرای سنگسار خانواده ها و انسان ها از بلا در امان می مونن) کاملا مخالفم!دلیلم دارم. چونکه اگه این قانون تو جمهوری اسلامی ایران اجرا بشه،چه بسا به کلی از زنای بی گناه ظلم بشه و با تهمت سنگسار بشن،  که البته قبول دارم این قانون به خودی خود در اون زمان که قرآن نازل شده،خیلی هم عالی بوده ولی واسه من که مسلمه اگه این قانون تو این کشور اجرا شه،درست اجرا نمی شه و نا عدالتی پیش می یاد و تهشم اونی که سنگسار می شه زنست  و مرده قسر در میره).


بررسی:  خیلی قانونها هست که در کشور درست اجراء نمی شود. مثل قوانین راهنمایی رانندگی. باید بگوییم: چونکه این قوانین تو جمهوری اسلامی ایران بد اجرا میشه، چه بسا به کلی به کسانی که اشتباهی نکردن ظلم بشه و با تهمت پلیس جریمه بشن!  اینکه در یک کشوری، قانون درست اجراء نمی شود دلیل بر اشتباه بودن قانون نیست.
در مورد اینکه: مردها قسر در میروند؟ اتفاقا حکم سنگسار به گونه ای اجراء می شود که شانس زنده ماندن زن بیشتر از مرد است!
 

دلیل دومتون هم این بود: (دلیل دومم اینه که به نظر من این قانون یه قانون منسوخه و ما تو این دوره که زندگی می کنیم باید شعورمون بالا تر از 1400 سال پیش باشه و آدما نباید از ترس مجازات زنا نکنن  و خیلی از قانونای قرآن هم از همین جهت نباید انجام بشه،مثلا کسی که دزدی کرد نباید دستش قطع شه و... البته من هیچ مشکلی با قوانین قرآن ندارم و خیلی هاشونم قبول دارم،ولی حرفم اینه که قانون 1400 سال پیش رو نباید تو این دوره اجرا کرد).    
بررسی: خوب کی گفته (آدما نباید از ترس مجازات زنا نکنن). وقتی ضرر کاری به اجتماع بکشه، همه عاقل ها می گویند: باید این شخص را مجازات کرد تا عبرتی برای سائرین باشد! مگر در همه جای دنیا، عاقلان مجازات نمیکنن؟ مگر حبس ابد نمی کنن؟ آن جا هم میگیم: چرا ما انسانها را از ترس مجازات حبس ابد (با تمام محدودیتهایی که در زندان هست)، از کشتن نهی می کنند؟ مگر نمی شود با فرهنگسازی از طریق رسانه ها جلوی این کارها گرفته بشود!!! پس اصل اینکه باید از ترس مجازات، بعضی کارها را در جامعه ریشه کن کرد، درسته اما اینکه به خاطر یک زنا، دو انسان را سنگسار بکنیم، این جای سوال دارد. که چرا دو نفری که از روی اشتباه کاری را انجام دادند، ما بکشیم که در پست بعد جوابتون هست. 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
azzahra