سلام
بله آن مورد را از باب مثال عرض کردم و لزوماً همه جهاتش منطبق نيست. خواستم بگويم منکر آن جهت نيستم به نحو کلي
اما اين هم يادمان نرود که من آن استظهار لغوي و ادبي و... از شما را و سپس تفسيرتان از قرائن وارده در تتمه روايت را نپذيرفتم (با ادلهاي که ذکر شد) و فقط روي فرض شما عرض کردم «اجمال مخصص»
يعني اگر با فرض بنده باشد اصلاً نوبت به اجمال مخصص نميرسد و حکم استحباب براي همه برقرار خواهد بود. اما با فرض شما اين ميشود که ما ميفهميم برخي افراد، از آن استحباب مستثنايند. منتها چون نميدانيم آن برخي دقيقاً چيست و کيست لذا مصداقاً به آن استناد نخواهيم کرد و عملاً دوباره حکم استحباب براي همه برقرار خواهد بود. يعني در مقام عمل، مطلب شما بر مطلب بنده منطبق ميشود.
نقدي اگر هست بفرماييد