سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... مرا به کسالت درعبادتت، کوری از راهت و بیرون شدن از طریق محبّتت، مبتلا مکن . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
شنبه 90 تیر 4 , ساعت 12:53 صبح

چند وقت پیش فیلم سنگسار ثریا رو دیدم. بعد از دیدن فیلم سر درد شدیدی گرفتم.  هم به خاطر ثریا هم به خاطر خودم! داشتم بالا می آوردم  نه از سنگسار! از کارگردانی که اصلا نمیداند سنگسار چیست؟  چه شرائطی دارد؟ چند مورد می توانید پیدا بکنید که سنگسار اجراء بشود؟ و با اجراء آن چه خانواده ها و انسانهایی که از هزار بلاء در امان می مانند.
واقعا اگر قانون سنگسار در کشور اجراء بشود این تجاوز به عنف ها در خمینی شهر، شمال، شیراز و ... پیش می آمد؟
چه کسی جرأت می کرد به حریم دیگران وارد بشود و ...

سنگسار ثریا فیلمی که ناشیانه سنگسار را می خواهد به چالش بکشاد. ولو با مرد زنا کار تنبیه نمی شود ولی زن زنا کار کشته می شود!



نویسنده داستان فیلم مدعیه، سنگسار ثریا را بر اساس قوانین اسلام نوشته است. این در حالی است که فیلم هیچ ربطی به قوانین اسلام و ایران اسلامیمون ندارد. 
زنا به دو راه ثابت می شه:
اول: خود شخص 4 بار اقرار کند و بگوید من زنا کردم و مفهوم زنا را بداند و بگوید می‌دانستم این کار حرام است اما آن را انجام دادم.( تعریف و موجبات حد زنا- ماده 68 و 69)
دوم: شهادت 4 مرد عادل عاقل بالغ با شرایطی که در ذیل می‌آید.
ب- شرایط قبول کلام شاهدان عبارتند از: 
1. شاهدها باید 4 نفر باشند در حالی که در فیلم 2 نفر شهادت می دهند. اگر شاهدها کمتر از 4 نفر باشند، به جرم تهمت زدن به زن شلاق زده می‌شوند. (فصل دوم ـ راههای ثبوت زنا در دادگاه‌ - ماده 75)
2. شاهد باید عادل باشد .
در این فیلم علی (شوهر ثریا) که از شاهدان می باشد، اعمالی انجام می دهد که در فاسق بودن او شکی نیست چه برسد به اینکه بگوییم عادل است!!!.
3. شاهد باید عاقل و بالغ باشد.
4. شهادت شهود باید روشن و بدون ابهام و مستند به مشاهده باشد. یعنی باید ببینند.( فصل دوم ـ راههای ثبوت زنا در دادگاه‌ - ماده 77 ). نه اینکه بگوید: حدس می زنم که این دو نفر زیر یک پتو بودند، و حتما ... .
در فیلم سنگسار ثریا، شهود به مسائلی مانند خوابیدن ثریا به خاطر سردرد و خندیدن ثریا در هنگام صحبت با هاشم شهادت می‌دهند، که ربطی به عمل جنسی بین زن و مرد ندارد!
5. هرگاه شهود خصوصیات مورد شهادت را بیان کنند این خصوصیات باید از لحاظ زمان و مکان و مانند آنها اختلاف نداشته ‌باشند. (فصل دوم ـ راههای ثبوت زنا در دادگاه‌ - ماده 78) 
در این فیلم علی (شوهر ثریا) به خندیدن و کشیده شدن دست ثریا به دست هاشم شهادت می‌دهد و هاشم هم به خوابیدن ثریا به خاطر سردرد. یعنی مورد شهادت از نظر زمان و مکان و موضوع متفاوت است.
6. شاهدها باید جرم را همزمان مشاهده کرده باشند. (فصل دوم ـ راههای ثبوت زنا در دادگاه‌ - ماده 78)
7. شهود باید همزمان شهادت دهند. (فصل دوم ـ راههای ثبوت زنا در دادگاه‌ - ماده 79)
8. تمام کیفیات و جزئیات شهادت چهار شاهد باید مطابق هم باشد. (فصل دوم ـ راههای ثبوت زنا در دادگاه‌ - ماده 78 بند دوم)
9. شهادت آنها باید اینگونه باشد که عمل زنا را طبق اصطلاح فقهی (کالمیل فی المکحله) دیده باشند یعنی همان گونه میله سرمه ‌دان در سرمه‌دان قرار گرفته. لازم به توضیح است که جماع پیش هم خوابیدن زن و مرد نیست بلکه همان‌گونه که میله سرمه‌دان داخل سرمه‌دان وارد می‌شود، شهود باید شهادت دهند به مانند قرار گرفتن میله در سرمه‌دان، دخول راه دیده‌اند.
با توجه به شرایطی که ذکر شد (دیدن مانند قرار گرفتن میله سرمه‌دان در داخل سرمه‌دان) به این نتیجه می‌رسیم که محقق شدن شرایط زنا برای شهود تقریبا غیر ممکن است، چون هیچ زن و مرد عاقلی این کار را (خصوصا با شرط آخر) در مقابل 4 نفر عادل که عدالت آنها اثبات شده، انجام نمی‌دهند.
10. از طرفی شهادت هاشم (از اهالی ده) بر علیه ثریا پذیرفته نیست چون در این حالت خود هاشم، زانی است و شهادت او (به عنوان مرد زناکار) بر علیه زانیه (زن زنا کار) قبول نیست. و در صورتی که 4 شاهد نیاورد خودش به جرم تهمت به زن، شلاق زده می‌شود. قرآن در سوره نور آیه 4 [??] در مورد افرادی که به زنان شوهر دار تهمت می زنند و 4 شاهد نمی آورند می گوید: وَ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصنَاتِ ثمَّ لَمْ یَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِینَ جَلْدَةً وَ لا تَقْبَلُوا لهُمْ شهَادَةً أَبَداً وَ أُولَئک هُمُ الْفَاسِقُونَون کسانى که زنان پاکدامن را متهم مى کنند سپس چهار شاهد (بر ادعاى خود) نمى‌آورند آنها را هشتاد تازیانه بزنید، و شهادتشان را هرگز نپذیرید، و آنها فاسقانند.

واقعا حال به هم خوردن نداره؟! کسی که ذره ای از اسلام نمی داند بیاد این حرفها را بزنه! 
البته بعدش کمی دلمو تسکین دادم
  و گفتم:شنیدی می گن: بدترین ضربه، بد دفاع کردن است. حالا اینجا بر عکس شده است. اینها بد ضربه می زنند، و این موجب انتشار حقیقت می شود. 

اینو نگم چیکار کنیم؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
azzahra