سلام
شما به آن سخن اول اشکال کرديد بابت تفاوت فهم انسانها. عرض کردم قضيه تفاوت فهم را انکار ندارم و اساساً مطلب، ربطي به تفاوت فهم ندارد. بلکه اتفاقاً در فرض قبول تفاوت فهم انسانها بايد کمتر به اين نحو توجيهات آبکي روي آورد چرا که تفاوت فهمها موجب آن مفاسد ميشود. اين سخن را چه قبول داشته باشيد چه نه، بهرحال سخن دومي است بدون تکرار.
درباره علل الشرائع نيز ظاهراً به عرض بنده دقت نشد. عرض نکردم فقط برخي اشکالات سندي دارد که شما بپرسيد همه روايت مربوطه ضعيف است؟ و بنده هم اگر روايت معتبري ديدم مطلب برايم تمام باشد. بلکه نکات مهمي از حيث دلالت نيز در اين نحو روايات هست که اميدوارم با دقت در برخي فرازهاي اينگونه روايات، متوجه برخي تفاوتها بين گفتمان آنها با گفتمان خودتان در اين قبيل پستها بشويد
موفق باشيد