ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
+ سحر 
مقام زن در دو همسري به شدت پايين مياد زيراکه همسر اول نميپزيره
+ سحر 
ازدواج دوم مرد يعني نابودي زندگي اول ممنون اگر ميشه از معايب دو همسري بنويسيد

سلام مجدد

من خيلي خيلي اين ماجرا را دوست دارم و مفيد ميدونم

فقط نميدونستم راجع به مقدس اردبيليه

با اجازتون توي وبلاگم درجش ميکنم

يا علي.ع


عالي بود

سلام بر شما

من تازه کتاب حقوق زن در اسلام رو تموم کرده ام .درباره ي پست هاي اخير شما مطالب خوبي داشت .پيشنهاد مي کنم مطالعه کنين.

.

.

درباره چند همسري مصلحت هاي اجتماعي باعث توصيه ي اونه البته به نفع زن هاست!!!!!!و صد البته بهترين و کاملترين شکل ازدواج تک همسريه که توي اون روح دو آدم به خوبي اوج ميگيره .

درباره ي مطلب شما هم خيلي جالبه ولي نتيجه اي که گرفتين !!

اين کار رو هم زن ادم مي تونه انجام بده هم از يه دوست خوب برمياد.

احکام اسلام به نظر من مردسالارانه نيست بلکه هر چيزي براي مرد و زن بر اساس حقوق ،نيازها و تکاليفشون تعيين شده .

کاش افراد جامعه ما که وارد هر بحثي ميشن و خودشون رو صاحب نظر مي دونن اول اطلاعاتشونو ارتقا ميدادن و احساسي برخورد نميکردن!!

البته منظورم برخي نظر دهندگانه نه شما!

ممنونم از اينکه مطالب مفيد و لازمي رو درج ميکنين اميدوارم در دقت هاتون موفق باشيد

سلام موضوعات وبلاگت خيلي جالبه آفرين

اين پست هم که به نظرم فوق العاده بود درباره مرحوم مقدس خوانده بودم ولي اين ماجرا را تا به حال نشنيده بودم . دست مريضاد و خدا قوت

"خلاء نيمه دوم" ب روزم

+ نام 

سلام
ممنون از نوع نگاتون
هر كسي از ظن خود شد يار من ...
كاش اشتباه هاي تايپي پروفايلمو هم ميفرمودين
ما را هم دعا ...
يا علي
سلام
موثرترين اتفاقي كه من از ايشون شنيدم اين بود كه شبي براي نماز شب بلند شد سطلي انداخت در چاه و طلا بالا آمد
سطل را رها كرد و گريست و گفت خدايا من آب مي خواهم براي وضو و نماز نه طلا
+ دهقاني 

http://zanemomene.blogfa.com/ وبلاگ زن از منظر اسلام

مهم‌ترين‌ مسئله‌ امروز زنان‌ ما چيست‌: احقاق‌ حقوق‌ از دست‌ رفته‌؟ برخورداري‌ از تساوي‌ حقوقي‌ با مرد؟ حضور در عرصه‌هاي‌ اجتماعي‌ و سياسي‌ همپاي‌ مردان‌؟ كالبد شكافي‌ ستم‌ تاريخي‌ بر زن‌؟ مرد سالاري‌؟ و ....

اگر از منظري‌ واقع‌بينانه‌ و دينمدارانه‌ و خارج‌ از سيطره مشهورات‌ زمانه‌، به‌ موضوع‌ بنگريم‌، در خواهيم‌ يافت‌ كه‌ مهم‌ترين‌ معضل‌ ما در ارتباط‌ با مسائل‌ زنان‌، حاكميت‌ انگاره‌هاي‌ غربي‌ بر ذهنيّت‌ جامعه‌ و طيف‌ وسيعي‌ از متديّنين‌ و حتي‌ بعضاً متفكران‌ و علماي‌ اسلامي‌ است‌.

فضا سازي‌هاي‌ دنياي‌ مدرن‌ و القائات‌ مستمرّ غرب‌گرايان‌ در موضوع‌ زن‌ و مسائل‌ پيرامون‌ آن‌، موجب‌ فاصله‌گيري‌ ناخودآگاه‌، تدريجي‌ و روز افزون‌ ما از آموزه‌هاي‌ قرآني‌ و روايي‌ در اين‌ باره‌ شده است‌ و در مواردي‌ نيز دست‌ به‌ تفسير و تأويل‌هاي‌ ناقانونمند آيات‌ و روايات‌ زده‌ايم‌ تا بر مشكل‌ انطباق‌ دين‌ با مقتضيات‌ و مشتهيات‌ زمان‌ و پاسخ‌گويي‌ به‌ پرسش‌هاي‌ روز فائق‌ آييم‌ و در زمره عقب‌ ماندگان‌ قرار نگيريم‌!

عموم‌ اين‌ تفسير و تاويل‌ها، امري‌ مُحدَث‌ و بديع‌ و منحصر به‌ حداكثر يك‌ قرن‌ اخير ـ يعني‌ دوران‌ حضور فعال‌ غرب‌ و غربگرايي‌ در جوامع‌ اسلامي‌ ـ است‌ و اغلب‌ نمي‌توان‌ كمترين‌ شاهد و استنادي‌ براي‌ آن‌ها از كتاب‌ و سنّت‌ و سيره مسلمين‌ و آثار علما يافت‌ و در واقع‌، گويا تحوّلات‌ زمانه ناشي‌ از سيطره تمدن‌ غرب‌، به‌ مثابه منبعي‌ تمام‌ عيار و ناسخ‌ منابع‌ استنباط‌ احكام‌ و معارف‌ ديني‌، در اين‌ گونه‌ تفاسير و ديدگاه‌ها به‌ كار گرفته‌ شده‌ است‌!

در اين‌ مقال‌ برآنيم‌ تا با مراجعه‌ به‌ دو منبع‌ اصيل‌ معارف‌ اسلام- كتاب‌ و سنّت‌ ـ ديدگاه‌ اسلام‌ را فارغ‌ از مشهورات‌ زمانه‌ درباره موضوع‌ زن توضيح‌ دهيم.

پاسخ

سلام. ميشه لطف کنيد و بگوييد: کجاي اين مسائلي که عرض شد، مال صد دويست سال جديده؟ چرا که در خيلي از مسائل تنصيف ارث زنان و ... از خود اهل بيت روايت داريم. ضمنا همان طور هم که مکررا در جواب ها و ياد داشت ها آمده شده است: اين مسائل، علت احکام الهي نيستند، بلکه فلسفه هستند.

تو جامعهي امروزي زن ذليلي معني نداره چون با فشاري که به ما مياد

حق داريم از نظر روحي و رواني واکنش نشون بديم

واقعيت اينه که تو جامعه ي ما مرد سالاري افتضاحي حاکمه

و حقيقت اينه که مردا هيچي نيستن و فقط قوانين مادي اين جامعه هست که بهشون قدرت داده

اينم نظر من که خواستي

در ضمن مطلب تو خيلي از واقعيت دوره و جامعه امروزي دوره اگه فکر کني ميفهمي چي ميگم

من تو رو لينک کردم تو هم منو لينک کن

منتظر نظراتم

از اين عادت با تو بودن هنوز
ببين لحظه لحظم کنارت خوشه
همين عادت با تو بودن يه روز
اگه بي تو باشم منو ميکشه ...
روزت مبارک جووووووون....

در مورد اين قسمت که گفتي:
(ولي نميدونم چرا بعضيها مسلمونها را به مرد سالاري متهم مي کنند و احکام دين را به احکام مرد سالارانه! اين در حالي است که بزرگان ما به همسرانشان احترام خاصي مي گذاشتند.)
دليل نميشه چون مرحوم اردبيلي اينجوري بوده،همه مردا اين جوري خوب وبه قول خودت زن زليل باشن و نمي توني از اين نتيجه گيري کني که قوانين اسلام مرد سالارانه نيست!

اين نتيجه گيري به نظر من خيلي غير منطقيه

پاسخ

سلام. حرفتون خيلي خوب و منطقيه. يک نفر تو يکي از نظرات گفته بود: اين دين مرد سالاريه؛ جوابشو اين طور دادم. اما در مورد آنکه شما گفتيد: حرفتون منطقيه. نميشه با عمل يک نفر، بگوييم: پس همه اينطوريند!!! اگر چه وقتي مي بينيم، خيلي هاشون اينطوريند، مي فهميم اين دين به زن احترام مي گذاره. از خود پيامبر اکرم که خداوند در قرآن به آن تو سوره ي تحريم اشاره کرده است. همچنين امام علي و امام حسن (که جعده خودش مي گويد: امام حسن، با من برخوردي بسيار مناسب داشت با اينکه نميتوانستم، از او فرزندي به دنيا بياورم.- در عرب و حتي ايرانيان امروزي، زني که فرزند به دنيا نمي آورد، خيلي مورد توجه قرار نمي گرفت، حتي اگر زيبا باشد! -) و يا امام حسين و ... وقتي برخورد اينها را مي بينيم، به مرد سالاران زن ذليل، مي رسيمً!
سلام
وبلاگ خوبي داريد
البته بنده شک دارم اين مطلب درباره جناب مقدس اردبيلي بوده باشه لطفا منبع رو هم اعلام کنيد .
اسلام ديني است که با حفظ حقوق برابر اما متفاوت بين اعضاي خانواده سعي دارد تا با حفظ کرامت انساني افراد همه چيز را در جاي مناسب خودش قرار دهد . اگر اسلام مي گويد مرد مدير خانواده است وظايفي را هم برايش مشخص نموده ، يا براي زن اگر محدوده اي قرار داده از آن طرف تکليف هاي مشخص شده اي برايش تعريف نموده و براي هر يک از اعضاي خانواده حقوقي را در مقابل ديگري تعريف کرده که خود به خود جلوي مرد سالاري ، زن سالاري و فرزند سالاري را گرفته پس سعي کنيم هر يک از اعضاي خانواده در نقش مشخص شده خودش ظاهر بشه . به ما هم سري بزنيد
سلام
خداوند علماي بزرگ شيعه را رحمت بکند
ايشان مرد عجيبي بوده اند
داستانهايي دارند که آدم را ياد رد شدن آب از زير موسسه به حرم امام رضا ع مي اندازد
ان شا الله خدا همه را خير بدهد
   1   2      >