درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ علي محمد زاده 
در جواب محمد زبون دراز:

اگه زن ها نبودند خوب بود. اگه حوا متولد نميشد خوب بود. حداقلش زبون درازي مثل تو هم الان نبود که بخواي يکي رو مرد کني يا بزاري زن بمونه.

در جواب شما مدير عزيز هم بايد بگم که درسته قرآن براي هر زمان هست. اما بايد اينرو هم از ياد نبريم که بعضي از مفاهيم رو متناسب با اون زمون که چند همسري رسم بوده و اسلام هنوز بال و پر نگسترده بود بيان شده. چرا که اگر بعضي از مفاهيم رو از اون زمان بيان ميکرد. مردهايي که توانايي جنگيدن و دفاع از اسلام رو داشتند به بهانه اينکه اسلام حق بسياري از ما رو زايل ميکنه هيچگاه به اسلام روي نمي اوردئند.
قرآن مفاهيم کلي و در بعضي از زمانها مفاهيم جزئي براي هر زمان هست. مثلا در قرآن اومده چهارپايانتان اگه ميومد چهارپايانتان و خودرو و هواپيمايتان در اون زمان کمي عجيب ميشد

ببخشيد اگه زياد نوشتم. اما خودم رو بعنوان يک فردي از جامعه ملزم دونستم تا بعضي از نکات رو ذکر کنم. گرچه مطمئنم که شما خودتون استاديد.
پاسخ

سلام. اينکه فرموديد: اسلام هنوز بال و پر نگرفته بود، شايد مال زمان قبل از فتح مکه، و يا حد اکثر سال 30 هجري باشد. از سال 30 هجري تا سالهاي سال، نه تنها پر و پا گرفته بود، که شاخه هاش همه جارو گرفته بود. اگر حرف شما در زمان پيامبر درست باشه، امام علي عليه السلام مي توانستند با اين حرف مخالفت بکنند. و بگويند: اين مال زمان پيامبر بود، ولي حالا که اسلام بال و پر گسترانيده، حق داريد، يک زن بگيريد. کما اينکه اين حرف را در مورد، رنگ کردن مو فرمودند. بعضي از اصحاب از ايشان پرسيدند: آيا ما هنوز بايد مو هايمان را رنگ بکنيم؟ حضرت فرمودند: اين حکم منحصر به زماني بود که تعداد مسلمانان اندک بود، و در جنگها جمعيت آنها پير به چشم نيايند، پيامبر فرمودند: موهايتان را رنگ کنيد. ولي الان هر کسي مي خواهد رنگ کند، و هر کس نمي خواهد رنگ نکند. در مورد اينکه فرموديد: (مردهايي که توانايي .... هيچگاه به اسلام روي نمي اوردئند.)بايد گفته بشود: اگر اسلام به دنبال آدم جمع کردن بود، از همان اول پيامبر با بزرگان و ثروتمندان قريش هم عهد مي شدند، و اين همه شکنجه و ... نمي کشيدند. امير المومنين و حضرت فاطمه هم در خانه مي ماندند و قصه شکسته شدن سينه حضرت و ... پيش نمي آمد. براي رو آوردن و رو نياوردن که حکم الهي تفاوت پيدا نمي کند!