آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ بهار 

تو قرآن گفته شده تنها زماني مي تونين چند زن داشته باشيد که عدالت رو در مورد همشون اجرا کنيد،
من از اين آيه نتيجه مي گيرم که يه مرد بايد اگه چند تا زن داشته باشه عدالت رو چه از لحاظ مادي و چه از لحاظ احساسي در مورد همشون اجرا کنه و اگه نمي تونه نبايد چند تا زن داشته باشه.

ولي به نظر من حتي اگه يه مرد بتونه از لحاظ مالي و حتي جنسي،عدالت رو در مورد همه ي زناش رعايت کنه،غير ممکنه از لحاظ احساسي بتونه اين کارو انجام بده.چون آدما ربات نيستن و غير ممکنه يه آدم بتونه 2 نفرو دقيقا عين هم دوست داشته باشه.

به نظر من اين بي انصافي در مورد زناست،عين اينه که از زن به عنوان يه وسيله ياد بشه.عين اينه که بگي آدم در صورتي مي تونه چند تا جارو برقي هم زمان داشته باشه که بتونه همشونه عين هم نگهداري کنه و هر روز با يه دستمال تميزشون کنه و...

اصلا به فرض اينکه يه مرد عدالت رو رعايت کنه،مگه تو ازدواج علاقه مهم نيست؟بايد به احساسات زنم توجه بشه.همون طور که يه مرد دوست داره بدن زنش فقط واسه اون باشه،يه زنم همينو مي خواد.کدوم زني حاظره شوهرشو با يه زن ديگه قسمت کنه؟!

بابا ما تو قرن 21 هستيم!ديگه عين قديم نيست که يه زن نتونه خودشو از لحاظ مادي تامين کنه و محتاج مرد باشه،در ضمن از لحاظ تامين جنسي يه زني که شوهرش مرده،مي تونه با يه آدم مجرد ازدواج کنه و لازم نيست يه مرد به عنوان زن دوم طرفو بپذيره.

زن وسيله نيست و بايد عين مردا حقوق برابر داشته باشه.ممکنه اين قانون 1400 سال پيش واسه عرباي سوسمار خور خوب بوده باشه ولي الآن نيست

پاسخ

سلام.
ممنون که حرفارو مي خوني!
اتفاقا قرآن همين مطلب شما را در خود همون سوره نساء فرموده.
آيه 129: وَلَن تَسْتَطِيعُواْ أَن تَعْدِلُواْ بَيْنَ النِّسَاء وَلَوْ حَرَصْتُمْ فَلاَ تَمِيلُواْ كُلَّ الْمَيْلِ فَتَذَرُوهَا كَالْمُعَلَّقَةِ وَإِن تُصْلِحُواْ وَتَتَّقُواْ فَإِنَّ اللّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا (و هرگز نميتوانيد (از نظر محبت قلبي) در ميان زنان، عدالت كنيد، هر چند كوشش نمائيد، ولي به كلي تمايل خود را متوجه يكطرف نسازيد كه ديگري را به صورت بلا تكليف در آوريد، و اگر راه اصلاح و پرهيزگاري پيش گيريد، خداوند آمرزنده و مهربان است. (???))
قطعا محال است از نظر محبت عدالت برقرار کرد، اما خداوند مي گويد: اما اين طور هم نباشد که يک زن ديگر را به کلي رها کني و فقط دومي را دوست داشته باشي. بلکه به او هم توجه کن.
در مورد تأمين زندگي توسط زن در قرن 21:
قرنها فرق کرده ولي ماهيت زن ها که عوض نشده است. همين زن هم قبلا کار مي کرد. کسي نمي گويد: زن نمي تواند از لحاظ مادي خود را تأمين کند.
اسلام مي گويد: زن نياز به يک پشتيبان دارد که به آن تکيه کند و اين از جنس مخالف است. اگر اين پشتيباني از طريق صحيح صورت بگيرد، ديگر مردي طمع در بهره کشي از زنان، او را منشي نمي کند!
همچنين روحيه ي زن يک روحيه ظريفي است. و اين روحيه با استرس کار و در آمد زايي و اينکه سر ماه قسط دارد و ... اصلا سازگار نيست.
مثلا محله قبليمون يه بانک صادرات بود که کارمندش زن بود. بعضي روزها اين خانمه اصلا حال نداشت پول و برگه ها رو از مشتري ها بگيره!!! ولي به خاطر اينکه بگه: من شاغلم و بايد به موقعيت زنها در اجتماع توجه بشود، صبر و تحمل مي کرد!!!
نکته بعد اينکه: در مورد زني که همسرش فوت کرده است. وقتي معمولا جمعيت زنان بيشتر از مردان است، چرا که تلفاتي که مردان در جنگ و شغل و ... دارند، هيچ گاه به اندازه ي زنان نمي رسد. به همين دليل جمعيت زنان بيشتر از مردان مي شود. و نمي شود بگوييم: با يه آدم مجرد ازدواج بکنه!
خداوند هم اين قانون ها را خدا براي 1400 سال پيش وضع نکرده، بلکه خودش گفته: اين قرآن براي همه ي زمان ها است.
چرا که هميشه زنها اينگونه بوده اند و هستند و هميشه مردها هم اينگونه بوده اند و هستند. اگر چه گاه مردها با اسمهاي قشنگ زنان، به زنان حقوق برابر داده اند تا آنها هم کار کنند، خود را بيارايند و از اين حقوق برابر استفاده بکنند!
باز هم از اينکه مباحث را دنبال مي کنيد تشکر مي کنم . ببشخيد حرفام طول کشيد.