ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
اين جملات طرفداري از اين حکمه که خودتون نوشتيد:
((((اما اينکه چرا چنين جريمه ي سختي براي زناي محصن (کسي که همسرش به جهت عمل زناشويي در اختيار اوست ولي با ديگري زنا مي کند) قرار داده شده است، بدين علت است که: با اقدام او خيانت به نظام خانواده مى‏باشد. و با توجه به رفت و آمدهاى خانوادگى اگر مجازات چنين جرمى سنگين نباشد عوارض غير قابل پيش‏بينى در انتظار خانواده‏ها خواهد بود. در عين اين که وحشت از آن به عنوان يک عامل بازدارنده روى افراد منحرف اثر خود را خواهد گذاشت.
مثلا هنگاميکه دولت چين در رابطه با رشوه، احساس خطر کرد، قانون اعدام براي رشوه گيرنده وضع مي کند. و يا مجازاتهاي سختي که حکومت ها براي حمل مواد مخدر مي گذارند. با اينکه قاچاقچي تنها 100 گرم هروئين با خود حمل مي کند! ليکن عقلاء 100 گرم را نمي بينند بلکه آن تأثيرات اجتماعي که بر اين صد گرم بار مي شود مورد نظر قرار مي گيرد.
اسلام نيز همانند همه ي عقلاء، هنگاميکه که مهمترين بنيان ها که همان خانواده است در خطر مي افتد، با سخت ترين حربه ها وارد عمل مي شود. خدايي که بيش از صد مرتبه خود را مهربان خوانده است، ليکن وقتي خانواده که کوچکترين جامعه را تشکيل مي دهند، در خطر پاشيدن مي بيند، به ما هشدار ميدهد و مي گويد: وَلَا تَأْخُذْکُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ.))))
و در اينجا گفتيد چنين حکمي غير ممکنه:
((((انسان عاقل نزد اين عمل را نزد چهار آدم عادل انجام نمي دهد. چرا که عادل به کسي گفته مي شود که به گناههايي مثل دروغ و ... عادت ندارد)))
پاسخ

در ابتداء به علت جوابي که فرموديد، تشکر بسيار زياد مي کنم.
در ادامه بايد متذکر شوم که: نگفتم: غير ممکن است. بلکه در ادامه دارد: (روشن است با اين شرايط، تنها افراد بى باک و بى پروا ممکن است مجرم شناخته شوند). پس امکان دارد ولي در کشوري که سنگسار اجراء بشود، کمتر کسي اين کار را به صورت علني انجام مي دهد و در نتيجه به عموم جامعه سرايت نمي کند. و همان گونه که توضيح داده شده، خانواده ها مستحکمترند.
اما در کشوري که حد اجراء نشود - مثل کشورها اروپايي - نه تنها زناي زن شوهر دار با مرد شوهر دار عيب نيست که گاه بدان افتخار هم مي کنند (و در نتيجه همين امر، باعث تزلزل خانواده ها مي شود).