سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برای خدا دوست بدارد، برای خدادشمن بدارد و برای خدا ببخشد، از کسانی است که ایمانشان کامل شده است . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 91 مهر 27 , ساعت 11:20 صبح

در شیعه خلقت زن از دنده چپ حضرت آدم علیه السلام وجود ندارد.
اگر چه این مطلب در کتب اهل سنت موجود می باشد، ( می توانیدبه کتب تفسیر قرطبی، طبری و فخر رازی و شیخ محمد عبده و مراغی مراجعه فرمایید)

همچنین نظیر این مطلب در انجیل و تورات نیز آمده است.  (تورات ،سفر پیدایش ، باب 2، آیات 21 تا 24 .و انجیل برنابا ، فصل 39، آیات 29 ـ 35،)

لیکن در نظر قرآن زن از نظر آفرینش در بعد روحى و جسمى از همان گوهرى آفریده شده که مرد آفریده شده است و هر دو جنس در ماهیت یکسان هستند .

قرآن با کمال صراحت در آیات متعددی میفرماید که زنان را از سرشتی نظیر سرشت‏ مردان آفریده‏ ایم. که در آیات ذیل بدان اشاره شده است:

1- سوره نساء ، آیه 1

2- سوره اعراف، آیه 189

3- سوره زمر، آیه 6

همچنین در روایات ما این مطلب مردود شمرده شده است:

زراره مى‏ گوید : از امام صادق ع از آفرینش حوا سؤال شد که برخى مى‏ گویند : خداوند حوا را از دنده پایین و چپ آدم آفرید ، امام (ع) فرمود : خدا منزه و برتر است از این نسبت ، آن کس که چنین مى‏ گوید مى‏ پندارد که خداوند قدرت نداشت براى آدم همسرى از غیر دنده‏اش بیافریند! (من لایحضر الفقیه ج 3 ص 379 و 380 و علل الشرایع ج 1 باب 17. )

همچنین فقط این حوا علیها السلام نبود که میوه ممنوعه را تناول نمود. حتی او آدم علیه السلام را فریب نداد. آنچه در قرآن آمده است این است که: شیطان هر دو نفر آنان را فریب داد. (اعراف: 20 و بقره: 36)
اگر چه متاسفانه تحت تاثیر انجیل و تورات، این مطلب در بعضی کتب اهل سنت یافت می شود که:
شیطان، حوا را فریب داد، و این حوا بود که آدم را فریب داد! (انجیل:  2:14.)



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
azzahra