سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذکر، رهنمود خردها و بیداری جانهاست . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 90 مهر 11 , ساعت 6:50 صبح

در دیدگاه اسلام یک زن می تواند همراه پیامبر همانند حضرتنمای بیرونی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها خدیجه یا حضرت فاطمه سلام الله علیها باشد. و یا حتی یکی از بزرگترین رهبران یک نهضت باشد، همانند حضرت زینب سلام الله علیها. بر خلاف دیدگاههای دیگر که ایده آل برای یک زن، مانکن بودن است!
جالبه بدونید حضرت معصومه سلام الله علیه فرزند امام موسی کاظم علیه السلام دانشمند بوده است. خطبه ای که حضرت در ساوه می خوانند نشان از این دارد که اهلبیت عصمت و طهارت نه تنها نسبت به علم و دانش دختران خود همت داشته اند بلکه به آنان روش سخنرانی و ... را فرامیدادند. امری که در حضرت زهرا و زینب سلام الله علیهما می بینیم. قطعا خطبه خواندن در شرایطی که حکومت حاکم بر علیه تفکر شماست، امری بسیار سخت می باشد. لیکن حضرت معصومه از پس این کار بر می آید. این نشان از آموزش این آموزه ها توسط پدر گرامی یا برادر گرامی ایشان بوده است. 
همچنین در علم. روایتی دیدم که مرا به تعجب واداشت. نقل شده است، امام موسی بن جعفر علیه السلام در سفر بودند. عده ای از شیعیان امام به مدینه آمدند تا سوالات خود را از امام بپرسند. به خانه حضرت که می رسند، مطلع می شوند که موسی بن جعفر (ع) به سفر رفته اند. می گویند ما تا شبانگاه صبر می کنیم تا ایشان بیایند و جواب سوالات ما را بدهند، چون به این جواب نیاز داریم، ضمن آنکه فردا باید بازگردیم. سوالات خود را نوشتند و به اهل خانه حضرت دادند. صبح فردا آمدند و دیدند که امام (ع) هنوز نیامده است. با کمال تعجب برگه ی سوالات خود را دیدند که جواب داده شده است. جواب ها را می بینند و راضی می شوند و باز می گردند. در مسیر بازگشت، امام موسی کاظم (ع) را دیدند. به خدمت امام رسیدند و اتفاقی را که افتاده برای ایشان بیان کردند. گفتند که یکی از اهل بیت شما سوالات ما را پاسخ داده است. امام برگه را دیدند. هنگامی که پاسخ سوالات را نگاه کردند، متوجه شدند که این پاسخهای دقیق و صحیح از جانب حضرت معصومه (س) است. حضرت سه بار فرمودند: « فَداها اَبوها » پدرش فدایش شود. (فاطمه معصومه، محمد علی معلم ص 73)



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
azzahra