سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوستی اش خدایی نباشد، از او بپرهیز، که دوستی اش پلید است و مصاحبت با او شوم . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 90 تیر 7 , ساعت 1:43 عصر

همچنین شما در ادامه فرمودید: (در ضمن سنگسار خیلی وحشیانست،اصلا بر فرض 4 نفر همزمان در حین دخول طرف رو دیده باشن،واقعا کسی میتونه این عمل فجیح رو در مقابل یه زنا کار انجام بده و این قدر با سنگ بزنتش تا بمیره؟  اگه این جوری باشه فرق ما با حیوونا چیه؟!!!  )

جواب: از آن رو که یه خورده مساله علمیه، من هم حس علمی به خودم می گیریم. (ببخشید بقیشو لفظ قلم حرف میزنم)

متاسفانه قضاوت خشونت در مورد حدود و تعزیراتى که اسلام وضع کرده است، بدون در نظر گرفتن همه جوانب صورت مى گیرد و معمول این گونه قضاوت ها از جهان بینى ما و برداشتى که درباره آدمى و جامعه انسانى داریم بر مى خیزپد. برخى در این قضاوت ها بدون در نظر گرفتن تمام شرایط حدود و تعزیرات اسلامى، و راه هاى اثبات، و راه هاى تخفیف، و همچنین نتایج نهایى این گناهان و اثرات زیانبار آن براى جامعه، حکم به خشن بودن حدود و تعزیرات مى دهند.
براى مثال برخى با مشاهده جوامع غربى که نوشیدن شراب را مانند آب خوردن  مى دانند  یا رواج فسادهاى جنسى را دلیل کم اهمیت بودن این گناهان دانسته و اجراى حدود را خشن مى دانند. در حالى که آمار طلاق و از هم پاشیدن خانواده ها، جامعه را به طرفی کشانده است که تمایلی برای تولد فرزند  (حتی با بسته های افزایشی ایرانسلی دولتهای اروپایی) ندارند. چرا که هیچ کس نمی خواهد با داشتن فرزندی، از فرصتهای آینده ازدواجی محروم بماند! و البته همین امر بهترین اتفاقی است که می افتد.
چرا که اگر منجر به تولد فرزند بشود، فرزند نامشروعی که غالبا بر اساس تجربه دانشمندان افرادى تبه کار و بى رحم از آب در مى آیند متولد می شوند. همچنین کودکان بى سرپرست نیز عارضه این نوع رفتار جنسی است. 
انواع بیماریهاى جسمى و روحى که زاییده بى بند و بارى هاى جنسى است  و به هیچ وجه مسئله ساده اى نیست که بتوان از آن به اسانى گذشت بلکه گاهى سرنوشت یک جامعه با آن گره مى خورد و موجودیت آن را به خطر مى اندازد.
با در نظر گرفتن همه این جوانب معلوم مى شود که حدود و تعزیرات اسلام چندان خشن نیستند. از سوى دیگر شاید برخى از این مجازات ها مانند سنگسار سنگین به نظر برسند ولى اسلام راه هاى اثبات آن را چنان محدود کرده است که در عمل، دامان افراد بسیار کمى را مى گیرد.
براى مثال در مورد ثبوت زنا بر اساس آیه 15 سوره نساء شاهدها به چهار نفر افزایش یافتند از سوى دیگر براى شهادت شهود شرایطى تعیین شده است که در پست (نقد فیلم ثریا) بدان اشاره شده است. روشن است با این شرایط، تنها افراد بى باک و بى پروا ممکن است مجرم شناخته شوند و بدیهى است که این چنین اشخاصى باید به اشد مجازات گرفتار شوند تا عبرت دیگران گردند. و جامعه سالم بماند.  چرا که انسان عاقل نزد این عمل را نزد چهار آدم عادل انجام نمی دهد. چرا که عادل به کسی گفته می شود که به گناههایی مثل دروغ و ... عادت ندارد!  
اما اینکه چرا چنین جریمه ی سختی برای زنای محصن (کسی که همسرش به جهت عمل زناشویی در اختیار اوست ولی با دیگری زنا می کند) قرار داده شده است، بدین علت است که: با اقدام او خیانت به نظام خانواده مى‏باشد. و با توجه به رفت و آمدهاى خانوادگى اگر مجازات چنین جرمى سنگین نباشد عوارض غیر قابل پیش‏بینى در انتظار خانواده‏ها خواهد بود. در عین این که وحشت از آن به عنوان یک عامل بازدارنده روى افراد منحرف اثر خود را خواهد گذاشت.
مثلا هنگامیکه دولت چین در رابطه با رشوه، احساس خطر کرد، قانون اعدام برای رشوه گیرنده وضع می کند. و یا مجازاتهای سختی که حکومت ها برای حمل مواد مخدر می گذارند. با اینکه قاچاقچی تنها 100 گرم هروئین با خود حمل می کند! لیکن عقلاء 100 گرم را نمی بینند بلکه آن تأثیرات اجتماعی که بر این صد گرم بار می شود مورد نظر قرار می گیرد.
اسلام نیز همانند همه ی عقلاء، هنگامیکه که مهمترین بنیان ها که همان خانواده است در خطر می افتد، با سخت ترین حربه ها وارد عمل می شود.  خدایی که بیش از صد مرتبه خود را مهربان خوانده است، لیکن وقتی خانواده که کوچکترین جامعه را تشکیل می دهند، در خطر پاشیدن می بیند، به ما هشدار میدهد و می گوید: وَلَا تَأْخُذْکُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِی دِینِ اللَّهِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ. (نور(24): 2).

امید وارم تو حرفهام اشتباهی نباشه. اما اگر جایی از حرفهام اشتباهه بفرمایید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
azzahra