ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ محمد 
قهرمان در عربي به معني منشي و پيشکار ميباشد کمي تحقيق کنيد عزيزان

+ محمد 
درزبان عربي قهرمان معني منشي و خدمتکار را ميدهد .چرا اشتباه مطلب ميگذاريد؟
درخيلي از جوامع ما از مديران واطبا گرفته همه منشي زن دارند .انوقت خود مدير يک قيافه مذهبي دارد اين کجايش عمل به حديث پيغميره؟؟؟
سلام احسنت خيلي لذت بردم
با سلام مجدد
اين مطلب شما رو مطالعه کردم و ذهنم درگير اين پارادوکس شد که اين عدالتي که شما اشاره کردين در چند مورد رعايت نشده
اگه زن و مرد در دين اسلام ، يکسان هستن و عدالت براي هر دو يکي هست و رعايت ميشه ، پس چرا سهم الارث زن ( از طرف قرآن ) و حتي ديه ي زن ( از طريق روايات اسلامي ) در مقايسه با مرد کمتره ؟
اين ، بي عدالتي نيست؟
پاسخ

سلامي مجدد بر شما. معلومه اطلاعاتتون زياده. و الا اصطلاحاتي مثل سهم الارث و ... يا اينکه ارث در قرآنه و ديه زن از طريق روايات اثبات مي شود و .... مطالبي نيست که همه بدونند!در مورد سهم الارث مطلبى نيست که تازه ابراز شده باشد،از صدر اسلام مطرح بوده است.ابن ابى العوجاء مردى است که در قرن دوم ميزيسته و به خدا و مذهب اعتقاد نداشته است.اين مرد از آزادى آن عصر استفاده ميکرد و عقايد الحادى خود را همه جا ابراز ميداشت.حتى گاهى در مسجد الحرام يا مسجد النبى ميآمد و با علماى عصر راجع به توحيد و معاد و اصول اسلام به بحث ميپرداخت.يکى از اعتراضات او به اسلام همين بود،ميگفت:چرا زن بيچاره که از مرد ناتوانتر است‏ بايد يک سهم ببرد و مرد که تواناتر است دو سهم ببرد؟اين خلاف عدالت و انصاف است.امام صادق فرمود:اين براى اين است که اسلام سربازى را از عهده زن برداشته و بعلاوه مهر و نفقه را به نفع او بر مرد لازم شمرده است و در بعضى جنايات اشتباهى که خويشاوندان جانى بايد ديه بپردازند،زن از پرداخت ديه معاف است.از اين رو سهم زن در ارث از مرد کمتر شده است.امام صادق صريحا وضع خاص ارثى زن را معلول مهر و نفقه و معافيت از سربازى و ديه شمرد. (کافي ج 7 ص85 حديث2 و حديث3) دقيقا همين مطلب در مورد ديه زن هم هست. باز هم از سوالي که کرديد تشکر مي کنم.
درود بر شما دوست عزيز!
زنان نيز همچون مردان در وهله ي اول انسان هستند و همه انسان ها داراي حقوق مساوي با يکديگرند
در اين ميان زنان و مردان به لحاظ موقعيت فيزيکي متفاوتي که با هم دارند بالطبع داراي خلقيات مختلفي هم با يکديگر هستند که اين دو در کنار يکديگر به تکامل مي رسند. صفاتي هستند که زنان دارند و صفاتي که مردان دارند اما نبايد هيچ کدام را بر ديگري برتري دانست چون هر دوشان بدون ديگري ناقص اند
www.ya-moghees.com
سلام. شايد براي شما چند لحظه بيشتر طول نکشد اما با همين چند لحظه و دعا کردن براي نيازمنداني که در اين سايت محتاج به دعا هستند کمک بزرگي به آن ها خواهيد کرد. لطفا هم نوعانتان را از دعاي خود محروم نکنيد. التماس دعا