ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
+ مجتبي 
خوبي حرفات اينه که با خنده همراهه و آدم تا تهش مي خونه

موفق باشي
+ انسان 

اينکه زنها هم بخواهند سنگسار رو توجيه کنند واقعا براي من عجيبه. به اين جور زنها مي گن :"پياده نظام" مردسالاري!!

تازه همين عمل وحشيانه سنگسار هم طوريه که خيلي راحت شخص به اصطلاح زاني مي تونه جون سالم به در ببره!! مثلا چهار تا مرد بايد شهادت بدهند که عمل جنسي اين زن رو با مرد اجنبي ديدند. يا خود زن بايد چهار بار اقرار کنه.(نه ازش به زور اقرار بگيرند!!) بعد هم اگه زن توبه کنه ديگه سنگسار نميشه. يعني اين زنها و گاهي مردهايي که با سنگ کشتند اينقدر ابله بودند که با سنگ زجرکش شدن رو به توبه کردن ترجيح بدهند؟؟؟؟

به جاي اين تعصباتي که از سوي جامعه اي زن ستيز به ذهن ما تزريق شده ، يه کم فکر کنيم.

+ انسان 

وقتي زنها خيانت مي کنند يعني اونها هم مي تونند هم از نظر جنسي و هم از نظر عاطفي اين کار رو انجام بدهند .چون گاهي من مي بينم نگهبانان مردسالاري، براي توجيه کردن "جنايت سنگسار"، مي گويند زن و مرد بينشون فرقه و اصلا زنها سيستم خيانت کردن درشون نيست!!! اصلا مگه مي تونه کسي انسان باشه و دايما بين فضيلت و رذيلت انتخاب نکنه؟ اينها اصلا زن رو انسان نمي دونند بلکه يه شي ميدونن که کاملا بايد منفعل و بدون هيچ انتخابي يه گوشه بشينه تا بشه شي مقدس ! اگه از اين انفعال سرپيچي کرد و يک عمل انساني(حتي عمل زشت) رو با انتخاب شخصي و کاملا ارادي انجام داد ، بايد به بدترين شکل ممکن کشته بشه و هيچ راه ديگه اي هم نيست!! در حاليکه عقلا و وجدانا اگه خيانت بده براي هر دو جنس بده و اگه نيست براي هر دو .نه اينکه زنها در يک "رياضت دايمي" باشند و مردها در يک "حال و حول دايمي" ... و البته مجازات خيانت هم با سنگ زجرکش شدن نيست.

شما بريد همين زنهايي رو که سنگسار کردند ببينيد چه زندگي سختي با شوهرشون داشتند. اغلب از فقيرترين اقشار جامعه بودند و شوهرشون کمترين توجهي به اونها و نيازهاشون نداشته.حتي وقتي ازشون "اقرار مي گيرند" که خيانت کردند و مجازتشون رجمه اين طفلکها اغلب نمي دونستند رجم يعني چي؟!!! اصلا چون از بيسوادترين و فقيرترين اقشار مياند به همين راحتي گير مي افتند وگرنه من که در طبقه متوسط هم بسيار ديده ام خيانت زن به شوهر رو که با ظرافت مخفي ميشه.وقتي هم آشکار ميشه "متمدنانه" از هم جدا ميشن نه اينکه وحشيانه و بنابر قوانين جوامع زن ستيز و خشن قديمي با سنگ زجرکش بشن.اينو بهش مي گن مردسالاري نه عدالت، که همه چيزهاي خوب و راحت مال مردها باشه و همه چيزهاي سخت مال زنها.

+ انسان 

خسته نباشيد واقعا با اين سوال طرح کردنتون!!

واضحه که حيوانيه...يعني در سال 2011 ما تازه بايد اين سوال برامون ايجاد بشه همچين عملي وحشيانه هست يا نيست؟!!!! سنگسار يه جور مجازاته که براي کنترل زنها و زنانگي از سوي جامعه مردسالار اختراع شده. گول معدود مردهايي هم که سنگسار مي کنند نخور .اين عمل دقيقا يک ظلم آشکار و فاحش به فاعليت زنانه. جامعه مردسالار مي خواد زنها هميشه مفعول و بله قربان گو باشند وگرنه چه طور ممکنه يک جايي به مردان مجوز چند تا زن داشتن و بي نهايت صيغه رو بده و از اون ور به زن بگه تحت هر شرايطي با اين مرد بايد بسازي و بسوزي. مرد براي يه مسافرت ساده و کوتاه هم مجوز صيغه داشتن داره ولي زن بايد دوري هاي بسيار از شوهر رو تحمل کنه و نيازهاي عاطفي و جنسي اش رو سرکوب کنه؟ من از تو مي پرسم چه کسي مي تونه از زنها رياضتي تا به اين حد رو توقع داشته باشه و به مردان مجوز ماجراجوييهاي متنوع جنسي بده غير از يک فرهنگ مردسالار و مرددوست و زن ستيز. البته وفاداري و تعهد خوبه ولي به شرط اينکه از هر دو طرف رعايت بشه نه يکي مجوز همه جور خيانتي(موقت و دايمي)رو داشته باشه و يکي بسوزه و بسازه. اما در عمل مي بينيم مردان مجوز خيانت رو به اشکال محتلف توي جيبشون دارند و زني که از نظر جنسي يا عاطفي يا حتي هوس همان کار مردان رو مي کنه(حتي شايد نه با همان تنوع و تعدد! و به يکي که نياز جنسي و عاطفيش رو پاسخ بده قانعه!) بايد به وحشيانه ترين شکل ممکن حذف بشه. کاري که حتي با جنايتکارترين آدمها هم نمي کنند با زني که خيانت مي کنه انجام بدهند...

اصلا اينها بايد پاسخ بدهند چرا يک کار در مردها ستايش ميشه و حق طبيعيشون قلمداد ميشه و همون کار در زنها شايسته وحشيانه ترين مجازاتها.چه چيزي در مرد و زن باعث ميشه همچين تفاوتي با هم داشته باشند؟ اگه خيانت يه عمل بده خوب براي هر دو بده و نتيجه اش هم براي هر دو اينه که از طرف همسر رها بشه يا توي دوستان و آشنايان سرشکسته بشه يا اگه همسر خواست ببخشه .در واقع به رابطه همون دو تا با هم ربط داره نه قانون که بخواد با سنگ فرد خائن رو زجرکش کنه. سنگسار از جنس مجازاتهايي مثل پوست کندن سر- توي آب جوش انداختن- از روي کوه پرت کردن و انواع شکنجه ها و کشتنهاي وحشيانه دنياي قديمه...اگه برعکس اون ها تا توي دنياي متمدن هم ادامه پيدا کرده صرفا براي اين زن ستيزي نهادينه شده در فرهنگهاي خاورميانه ايه.وگرنه کدوم انسان متمدن و منصفي از يک طرف به مردها مجوز همه گونه ه و س بازي رو ميده و با زنهايي که -حتي از روي نياز- با مردي غير از شوهر رابطه عاطفي يا حتي جنسي برقرار کردند اين طور بي رحمانه و بدون بخشش رفتار مي کنه؟ کي مي تونه اين رو توجيه کنه غير از يک انسان بدوي که از زن نه توقع رفتارهاي انساني که توقع رفتار يک حيوان اهلي يا برده رو داره ؟؟؟


ممنون از اينکه براي نظرم ارزش قائل بودي و جوابمو دادي.

گفته بودي که چرا آپ نمي کنم؟چون من تمام مطالب وبلاگم شعراي خودم هستن،و نمي خوام مطلبي جز شعر هام بذارم(البته جز مطلب آخرم که يه عکس بود و يه مطلب در مورد کمک به کودکان سرطاني) بنابراين بايد شعر جديد بگم که آپ کنم و يه شعر جديد نگفتم و تنهاچند تا شعري که گفته بودم خيلي شخصي بودن و واسه اينکه همه بيان و بخوننشون مناسب نبودن و براي همين آپ نکردم.

پاسخ

سلام.
دعا مي کنم، شعرت بگيره!

سلام

در پاسخ بهار خانم عرض کنم که:

1- شما چطوري اين حرف رو ميزني که فرق ما با حيوانات چيه؟ عقلي و منطقي و يا احساسي؟

2- اگر منطقي صحبت ميکني من ميگم : اتفاقا اگر يک زن با مردان مختلف باشه اين مثل حيوانات هست و اين موضوع رو ميشه در حيوانات به وفور ديد . پس اين يک عمل حيواني هست.

حالا صحبت اين هست که آيا سنگسار کردن منطقي و انساني هست ؟ باز هم بايد بي طرف قضاوت کني تا به نتيجه ي واقعي رو بگيري وگرنه با احساس نميشه نتيجه گيري کرد. سوال من اين هست که شما چقدر اهل مطالعات روانشناسي و علوم اجتماعي هستيد؟ آيا اين حرف شما که که سنگسار يک عمل حيوانيه بر پايه ي منطق هست؟ چرا؟

آيا مضرات اين عمل در اجتماع رو ميدانيد و بر اثرات سوء آن واقف هستيد و يا همين طور احساسي اين حرف را زديد ؟

اثرات سوء اجتماعي، اثراين موضوع در خانواده ، اثرات اين امر در تربيت فرزند ، اثر آن در عشق به همسر و قوام خانواده ، چگونگي و نوع تقسيم ارث ، محبت و احترام به بزرگترها و پدر و مادر ، کمک به برادر و خواهر ، روابط فاميلي و خويشاوندي و نوع وابستگي اونها ، و دهها موضوع ديگر دستخوش مشگل خواهد شد .

خوب آيا رواست که تمام اجتماع از هم پاشيده بشه ؟ اين حکم که نتيجه ي اون قوام و استحکام خانواده و جوامع بشري هست آيا حيواني هست ؟

واقعيت اينه که اين حکم خيلي هم مترقي هست . من خودم ترجيح ميدم که اين حکم باشه ولي اجتماعي سالم داشته باشيم.

ضمن اين که اگر به احکام الهي مو بمو عمل بشه فقط اشرار و کساني که پرده ي حيا را دريده اند فقط مشمول اجراي اون ميشن . مگه امکان داره براي اين موضوع شما بتوني چهار شاهد عادل پيدا کني که ... ؟ و اتفاقا اين قسمت از حکم هم براي اينه که دشمني ها و حسادت ها بروز نکنه و مردم همديگه رو متهم نکنن.

پاسخ

با عرض سلام خدمت شما.
ممنون که توضيح تکميلي مورد نيازي را فرموديد.
دوست عزيز سلام . ديشب يک نظري گذاشته بوديد که فکر مي کنم اشتباه باشه . لطفا دقت کنيد چون براي من مهمه که بدونم . عده اي با قصد و قرض اينکار رو قبلا انجام دادن و باعث شدن من تو مشکل بيفتم .
پاسخ

سلام.
ببخشيد نفميدم. کدام نظر را مي فرماييد؟

سلام براي شما متاسفم که اسطوره اي مثل ناصرخان رو با فوتباليساتهايي دو زاري الان مقايسه مي کنيد.

مرحوم حجازي تا ابد در قلب من و کليه دوست دارانش باقي خواهد ماند

پاسخ

سلام.
ببخشيد. بنده قصد مقايسه نداشتم. ولي چرا اين فوتباليستها اين پولها را مي گيرند؟ يکي از علتهاي آن، نشان دادن اين اسطوره هاست. واقعا ما اسطوره کم داريم. بله مرحوم ناصرخان، در جهات دروازه باني اسطوره براي همه ي دروازه بانان ايران هست، ولي نه اينکه بقيه ي ابعاد زندگي ايشان هم به عنوان الگو قرار بگيرد.
موفق باشيد.
سلام. من بيشتر به اين فکر ميکنم که خداوندي که اين قانون رو قرار داده از من و شما بسيار مهربان تره. ضمن اينکه به نظرم خيانت و زنا خيلي حيواني تر از سنگساره.(سنگسار مشمول فرد متعهل ميشه).
بايد اشاره کنم که همه ما مي دونيم عذاب آخرت خيلي سخت تر از دنياست و سنگسار بار اين گناه بزرگ رو کم مي کنه. بنا براين به نظرم کار درستيه چون سخت بودنش جنبه ي پيشگيرانه هم داره.
+ سه شنبه 
اينقدر خودتان را خسته نکنيد..شرايط سنگسار اينقدر دشواره که ظاهرا فقط هنريپشگان هاليوود را شامل ميشه البته مسلمون هم نيستند که قانون را در موردشان اجرا کنيم!!!!.................
در مورد سنگسار چيزي نمي دانم ......
ولي خدا وکيلي اگر همسرتان را در حال خيانت ببينيد صبر مي کنيد قانون سنگسار اجرا بشه؟؟
گاه قوانين اسلام از ميزان واکنش ما و خشم ما ملايمتر است.........
من از خيانت به حدي متنفر و بيزارم که براي سنگسار صبر نميکنم...
حال به من بگو خائن را سنگسار نکنم....چه کار کنم؟؟ ببخشم؟ زنداني کنم؟ خود خوري کنم؟ بالاخره بايد اقدامي براي عبرت و استحکام خانواده بايد انجام داد...
مجازات خائن چه باشد؟؟؟؟؟؟

اين جملات طرفداري از اين حکمه که خودتون نوشتيد:
((((اما اينکه چرا چنين جريمه ي سختي براي زناي محصن (کسي که همسرش به جهت عمل زناشويي در اختيار اوست ولي با ديگري زنا مي کند) قرار داده شده است، بدين علت است که: با اقدام او خيانت به نظام خانواده مى‏باشد. و با توجه به رفت و آمدهاى خانوادگى اگر مجازات چنين جرمى سنگين نباشد عوارض غير قابل پيش‏بينى در انتظار خانواده‏ها خواهد بود. در عين اين که وحشت از آن به عنوان يک عامل بازدارنده روى افراد منحرف اثر خود را خواهد گذاشت.
مثلا هنگاميکه دولت چين در رابطه با رشوه، احساس خطر کرد، قانون اعدام براي رشوه گيرنده وضع مي کند. و يا مجازاتهاي سختي که حکومت ها براي حمل مواد مخدر مي گذارند. با اينکه قاچاقچي تنها 100 گرم هروئين با خود حمل مي کند! ليکن عقلاء 100 گرم را نمي بينند بلکه آن تأثيرات اجتماعي که بر اين صد گرم بار مي شود مورد نظر قرار مي گيرد.
اسلام نيز همانند همه ي عقلاء، هنگاميکه که مهمترين بنيان ها که همان خانواده است در خطر مي افتد، با سخت ترين حربه ها وارد عمل مي شود. خدايي که بيش از صد مرتبه خود را مهربان خوانده است، ليکن وقتي خانواده که کوچکترين جامعه را تشکيل مي دهند، در خطر پاشيدن مي بيند، به ما هشدار ميدهد و مي گويد: وَلَا تَأْخُذْکُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ.))))
و در اينجا گفتيد چنين حکمي غير ممکنه:
((((انسان عاقل نزد اين عمل را نزد چهار آدم عادل انجام نمي دهد. چرا که عادل به کسي گفته مي شود که به گناههايي مثل دروغ و ... عادت ندارد)))
پاسخ

در ابتداء به علت جوابي که فرموديد، تشکر بسيار زياد مي کنم.
در ادامه بايد متذکر شوم که: نگفتم: غير ممکن است. بلکه در ادامه دارد: (روشن است با اين شرايط، تنها افراد بى باک و بى پروا ممکن است مجرم شناخته شوند). پس امکان دارد ولي در کشوري که سنگسار اجراء بشود، کمتر کسي اين کار را به صورت علني انجام مي دهد و در نتيجه به عموم جامعه سرايت نمي کند. و همان گونه که توضيح داده شده، خانواده ها مستحکمترند.
اما در کشوري که حد اجراء نشود - مثل کشورها اروپايي - نه تنها زناي زن شوهر دار با مرد شوهر دار عيب نيست که گاه بدان افتخار هم مي کنند (و در نتيجه همين امر، باعث تزلزل خانواده ها مي شود).
به يزدان که گر ما خرد داشتيم
کجا اين سر انجام بد داشتيم

بسوزد در آتش گرت جان و تن
به از زندگي کردن و زيستن

اگر مايه زندگي بندگي است
دو صد بار مردن به از زندگي است

بيا تا بکوشيم و جنگ آوريم
برون سر از اين بار ننگ آوريم

sar bezan

حقوق زن ها به شدت پايمال شده در همه چيز مجازات هاي اسلام در اين باره اصلا منطقي نيبست هيچ فكري پشتش نيست نمي دونم عمل اون ها هم درست نيست ولي اين مجازات هم به نظرم از روي احساسه نه منطق
پاسخ

سلام. ممنون از نظري که دادين.
دوست دارم بدونم اين حقوق زني که به شدت پايمال شده، چندتاشو ذکر کنيد، ممنون مي شم.
و آيا اينکه فرموديد: در همه چيز مجازاتهاي اسلام در اين باره منطقي نيست: خوب نظر شما چيه؟ و منطقتون براي آن نظر چيه؟
سلام
بطور اتفاقي وارد وبلاگ شما شدم
احساس ميکنم حرفهاي شما بر مبناي تعصبه
از سويي ميفرماييد خوبه از سوي ديگر ميفرماييد غير ممکن!
اگر خوبه چرا غير ممکنه ؟ سعي کنيد طوري مباحث را مطرح کنيد که تناقضي در جملاتتان پيدا نشود.موفق باشيد
پاسخ

و عليک سلام:
نميدونم کجاي حرفم تناقض گوئيه؟ اگر لطف کنيد بگيد، ممنونتون ميشم تا تصحيحش بکنم.
متن دوباره خوندم اين حرفي که شما زديد را پيدا نکردم.
دوست عزيز سلام .
ابتدا به اين سوال پاسخ بديد که شما قبول داريد که اسلامي که قران عرضه مي کنه با اسلامي که بقيه اشخاص و تفکر ها مانند بن لادن و خامنه اي و .... عرضه مي کنند متفاوت ؟
در مورد سنگسار بيشتر بحث کرديد . بايد بگم که اين حکم به نظر بنده اصلا در اسلام نيست ( و علمايي مانند ايت الله خميني نيز همين اعتقاد رو داشتند ) و برخي هم که معتقدند هستش مي گند که بايد امام معصوم باشه و حکم رو بده و بايد سنگ ها اندازه خاصي داشته و کساني سنگسار کنند که گناه کبيره نداشته باشند(که اين شرايط هم بعيد مي دونم باشه چون امام معصوم که غايب و اندازه سنگ هم خيلي مشکله و پيدا کردن انساني که گناه کبيره نداشته باشه بعيد ) و کساني هم هستند که مي گن بايد سنگسار کنيم و به عواقبي بر افکار عمومي مي گذاره و ضربه اي که به اسلام وارد مي کنه فکر نمي کنه .
در مورد بقيه احکام بايد بگم تعداديش تغيير کرده و تعدادي هم مانند قصاص ( البته هر جا قصاص رو گفته بعد نيز فرموده که ببخشيد بهتره و کفاره گناهانتان مي شه پس مي بينيم که خداوند به بخشيدن توصيه مي کنه ) که از مسلمات قران است به همان صورت مانده .


پاسخ

و عليک سلام. اينکه گفتيد: (و به عواقبي که بر افکار عمومي مي گذاره و ضربه اي که به اسلام وارد مي کنه فکر نميکنه) را اگر قبول کنيم، بايد نماز هم نخوانيم، چرا که اين دولا و راست شدن را خيلي ها مسخره ميکنند و موجب وهن شخصيت انسان مي دانند و حتي از توهم مسلمانان مي دانند.
اگر قبول کرديم حکمي جزء اسلام است بايد ديگر فکرها را هم متعاقد کنيم که اين حرف هم خالي از عقلانيت نيست.
چطور وقتي انتخابات مي شود، سراسر تلويزيون شور انتخاباتي بر مردم وارد مي کند، ولي به احکام دين که مي رسد، وقت براي توجيه مردم کم مي گذارند؟!!!
   1   2      >